BALÍK PRE DEJEPISÁRA
VÝHODNÝ BALÍKTraja pomocníci pre učiteľa dejepisu – pracovný zošit pre 9. ročník ZŠ, metodická príručka pre učiteľov dejepisu v 9. ročníku ZŠ a didaktika dejepisu TERAZ ZA VÝHODNÚ CENU!
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
39,00 € 26,00 €
PRODUKTY V TEJTO EDÍCII: |
---|
DEJEPIS – METODICKÁ PRÍRUČKA PRE UČITEĽOV DEJEPISU V 9. ROČNÍKU ZŠ |
DEJEPIS – PRACOVNÝ ZOŠIT PRE 9. ROČNÍK ZŠ |
METAFORA STROMU AKO MODEL DIDAKTIKY DEJEPISU |
Popis

V balíku pre dejepisára za zvýhodnenú cenu nájdete tieto tituly:
DEJEPIS – PRACOVNÝ ZOŠIT PRE 9. ROČNÍK ZŠ
Prináša témy na diskusiu a námety na aktivity pre žiakov na hodinách dejepisu, ale aj etickej východy a občianskej náuky v základných školách aj na gymnáziách s osemročným a štvorročným štúdiom.
Pracovný zošit je určený deviatakom ZŠ, ale využijú ho aj stredoškoláci ako doplnkové aktivity k predmetom občianska výchova a dejepis. Je vizuálne podnetný a obsahuje cvičenia, doplnkové čítanie, kvízy a slovníčky k problematike prevencie extrémizmu a porozumeniu fungovania demokratickej spoločnosti. Na základe početných príkladov z nedávnej minulosti a súčasnosti sa žiaci naučia, v čom sú podstatné rozdiely medzi demokraciou a autoritárskymi režimami, ako boli napríklad nacizmus a komunizmus, ako pestovať kultúrnu gramotnosť a úctu k všetkým ľuďom. Praktické cvičenia so zapojením súčasných technológií (smartfóny) umožnia žiakom samostatne zbierať, analyzovať, a spracovávať informácie zo svojho okolia, osloviť rodinných príslušníkov a iných očitých svedkov udalostí, o ktorých sa učia. Cvičenia umožnia porozumieť ako sa pozná skutočné vlastenectvo, ako byť hrdý na Slovensko, rozvíjať lokálpatriotizmus a zbaviť sa zakomplexovanosti, ktorá plodí agresivitu a nenávisť. Prostredníctvom hrania rolí a analýzy videí sa žiaci učia ako kultivovane riešiť konflikty, argumentovať v prípade sporov a vo verejnej diskusii, ako sa brániť voči manipulácii a konšpiratívnemu mysleniu rovnako v online priestore, ako aj v skutočnom živote. K týmto cvičeniam žiaci nájdu v publikácii pracovné listy s otázkami, úlohami a testami, ktoré spravidla riešia priamo na hodinách alebo v podobe domáceho čítania a doplnkových úloh k tomu, čo sa naučili v škole. V pracovnom zošite (podobne ako v príručke pre učiteľa) sú námety a učebný materiál k 30 školským hodinám. Medzi nimi aj aktuálne témy k problematike migrácie a radikalizmu. Vysoko inovatívna je aj kapitola o dobrovoľnej skromnosti a obrany voči konzumnému mysleniu, ktoré vedie k hodnotovej prázdnote a prehlbuje spoločenské konflikty. Text je jasne štruktúrovaný, atraktívny na čítanie a niektoré obrázky a fotografie možno použiť ako samostatné cvičenia.
DEJEPIS – METODICKÁ PRÍRUČKA PRE UČITEĽOV DEJEPISU V 9. ROČNÍKU ZŠ
Predstavuje jedinečnú pomôcku pre učiteľa:
– prináša mu podporné texty a témy na diskusiu so žiakmi, príklady na činnosti/aktivity, úlohy pre žiakov,
– pomáha pri precvičovaní/upevňovaní učiva z dejepisu.
Metodická príručka pre učiteľov vznikla ako reakcia na zmenu rámcového učebného plánu pre ZŠ, kedy má byť od 1. septembra 2017 pridaná 1 hodina dejepisu v 9. ročníku v ZŠ, ktorá má byť zameraná na diskusiu (učiteľ - žiaci) najmä na témy: Demokracia, Tolerancia, Vlastenectvo, Sloboda, Anarchia, Dialóg, Riešenie konfliktov, Nacizmus, Komunizmus, Migrácia, Radikalizácia ...
Učiteľom sa tak do rúk dostáva pomôcka, ktorá na trhu už dlho absentovala.
Celkový zámer metodickej príručky je prispieť aj k úvahám o citlivých témach, ktoré sa týkajú každého z nás. Ako udržať a rozvíjať demokratické hodnoty, ako zabezpečiť prevenciu extrémizmu a radikalizácie mládeže, ako posilňovať toleranciu, odolnosť voči mediálnej manipulácii, ako mládež viesť k slobode a zodpovednosti.
K 12 základným témam, ktoré možno využiť počas 30 vyučovacích hodín, je v príručke opísaných 35 väčších praktických cvičení, každé pre rozsah jednej vyučovacej hodiny. Učiteľ si teda vyberá, ktoré z nich najlepšie zodpovedajú výchovnému cieľu, technickým možnostiam a potrebám žiakov. Nie je nutné dodržať poradie tém či jednotlivých učebných hodín v rámci každej témy. Poradie či počet použitých cvičení z každej témy je na rozhodnutí učiteľa.
Pri každom cvičení je vysvetlený postup s možnými modifikáciami, referencia k témam z dejepisu, presné inštrukcie a pracovné listy, ktoré sa nachádzajú aj v pracovnom zošite pre žiaka, ktorý nadväzuje na túto metodickú príručku. Cvičenia predpokladajú aktívny, participatívny prístup. Sú doplnkom ku klasickému vyučovaniu v súlade s učebnými plánmi. Nie sú postavené na klasickej prednáške a diktovaní faktov. Od učiteľa a žiakov sa očakáva tvorivosť a zaujatie. Cvičenia sú zostavené tak, aby si žiaci osvojovali poznatky a zručnosti hravou formou, vďaka diskusiám a hraniu rolí v menších podskupinách. V učení sa výrazne využívajú videá (žiaci sú alebo diskutujúcimi divákmi, alebo ich tvorcami), práca s fotografiami, hudbou, analýzou mediálnych textov. Rola učiteľa je tu skôr facilitačná.
METAFORA STROMU AKO MODEL DIDAKTIKY DEJEPISU
Najnovšia didaktika dejepisu od uznávaného autora s dlhoročnou praxou vo výučbe dejepisu v základnej škole a gymnáziu – ako výsledok mnohých autorových seminárov s učiteľmi dejepisu na Slovensku i v Českej republike, aj so študentami na katedre, ktorí spoločne po niekoľkých rokoch sformulovali všetky dôležité predpoklady k výučbe dejepisu. Publikácia je výrazom dlhoročného autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyučovať didaktiku a metodiku dejepisu.
Uvedený model didaktiky dejepisu umožní učiteľom:
- netradične hľadať to, čo môže byť nepísanou „gramatikou“ dejepisu,
- uvažovať jej prostredníctvom o žitom prítomnom vzťahu k minulosti,
- vstúpiť do rôznych sociálnych rolí, keď neustále vykonávame cieľovo orientačnú činnosť,
- aranžovať metódy výučby ako cesty učebným labyrintom,
- inscenovať učebné figúry ako výraz osobitosti, jedinečnosti i pestrosti našej výučby,
- uvedomovať si svoj ustavičný „pohyb hore a dolu“ vo výučbe dejepisu,
- aplikovať tento „pohyb“ na ostatné učebné predmety.
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ inštitúcie | základná škola / osemročné gymnáziá / gymnáziá |
Typ produktu | 2x publikácia + 1x pracovný zošit |
Určené pre | učiteľ |
Počet strán | 60 + 110 +270 |
Formát | A4 + A4 + B5 |
Ďalšie informácie
Typ inštitúcie | základná škola / osemročné gymnáziá / gymnáziá |
Typ produktu | 2x publikácia + 1x pracovný zošit |
Určené pre | učiteľ |
Počet strán | 60 + 110 +270 |
Formát | A4 + A4 + B5 |
Súvisiace produkty
KRITICKÉ MYSLENIE PRE 6.–7. ROČNÍK ZŠ A PRE GYMNÁZIÁ S OSEMROČNÝM ŠTÚDIOM
Pracovný zošit Kritické myslenie pre 6. a 7. ročník základných škôl a pre gymnáziá s osemročným štúd..
7,00 €
KRITICKÉ MYSLENIE PRE 8.–9. ROČNÍK ZŠ A PRE GYMNÁZIÁ S OSEMROČNÝM ŠTÚDIOM
PRI OBJEDNÁVKE 10 A VIAC KUSOV PRACOVNÉHO ZOŠITA KRITICKÉ MYSLENIE PRE 8. – 9. ROČNÍK ZŠ A ..
7,00 €
DEJEPIS INOVATÍVNE PRE 2. STUPEŇ ZŠ
Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie na pri..
40,00 €
BALÍK NA ROZVOJ KRITICKÉHO MYSLENIA ŽIAKOV
Súčasťou BALÍKA NA ROZVOJ KRITICKÉHO MYSLENIA ŽIAKOV je dvojica titulov:1. Materiál pre učiteľa Pátr..
40,00 € 50,00 €
PÁTRAME PO REČI INÉHO
„Školy by mali študentov vyzbrojiť na to, aby sa dokázali zúčastniť na politických a hodnotových deb..
22,00 €
MULTIPERSPEKTIVITA V 26 UČEBNÝCH FIGÚRACH
„Školy by mali študentov vyzbrojiť na to, aby sa dokázali zúčastniť na politických a hodnotových deb..
28,00 €
METAFORA STROMU AKO MODEL DIDAKTIKY DEJEPISU
Publikácia je výrazom dlhoročného autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyuč..
17,00 €
DEJEPIS – METODICKÁ PRÍRUČKA PRE UČITEĽOV DEJEPISU V 9. ROČNÍKU ZŠ
Predstavuje jedinečnú pomôcku pre učiteľa:– prináša mu podporné texty a témy na diskusiu s..
20,00 €
DEJEPIS – PRACOVNÝ ZOŠIT PRE 9. ROČNÍK ZŠ
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR č. 2018/3360:2-10K0Pracovný zošit je pomôckou:- pre u..
7,00 €