ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8140-356-9
VZDELÁVANIE DETÍ S PORUCHAMI UČENIA A POZORNOSTI
WEBINÁRDôležité informácie a pracovné listy v štyroch úrovniach náročnosti s metodickými pokynmi pre pedagógov na 1. stupni ZŠ. Prehľadne rozdelené podľa jednotlivých porúch učenia.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
83,00 €
Popis
Výhody publikácie:
• Užitočné informácie v jednoduchom jazyku o poruchách učenia, pozornosti a hyperaktivite.
• Pestrá paleta ilustrovaných pracovných listov rozdelená podľa špecifických porúch učenia (každý pracovný list označený stupňom náročnosti).
• Osvedčené návody a postupy, ako správne pracovať s deťmi s poruchami učenia, ktoré sú integrované v bežnej triede.
• Odpovede odborníkov a možnosti riešenia konkrétnych problémov z učiteľskej praxe.
• Pracovné listy využiteľné aj na hodinách cudzích jazykov (anglický a nemecký jazyk).
- Čo je potrebné vedieť o poruche čítania (dyslexii), pravopisu (dysortografii), písania (dysgrafii) a poruche matematických schopností (dyskalkúlii)?
- Ako pracovať so žiakom s konkrétnou poruchou učenia?
- Ako pracovať s hyperaktívnymi deťmi?
- Pracovné listy zamerané na rozvoj reči, fonologického uvedomovania, nácvik čítania, utvrdenie tvarov písmen, osvojenie pravopisu.
- Pracovné listy využiteľné na hodinách cudzích jazykov (anglický a nemecký jazyk).
- Pracovné listy určené na precvičovanie matematických operácií.
- Hry na podporu pozornosti.
- Informácie o narušenej komunikačnej schopnosti detí.
- Odpovede na problémy z praxe.
ODBORNÁ GARANCIA
prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD., Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave
doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., KU v Ružomberku, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky
PhDr. Daniela Kösegiová, špeciálna pedagogička
Mgr. Zuzana Kuncová, psychologička
Mgr. Viktória Hlinková, špeciálna pedagogička
Mgr. Petronela Markovicsová, učiteľka na 1. stupni ZŠ
Mgr. Jana Pečarková, logopedička
Mgr. Soňa Pekarovičová, špeciálna pedagogička, Centrum DYS
PaedDr. Silvia Stanová, CPPPaP Trnava
Mgr. Jarmila Strechová, špeciálna pedagogička
Mgr. Tatiana Šišoláková, učiteľka na 1. stupni ZŠ
Mgr. Janka Zajacová, špeciálna pedagogička
OBSAH
A 1 Dôležité informácie o narušenej komunikačnej schopnosti
A 1.1 Integrovaný žiak s narušenou komunikačnou schopnosťou
A 1.2 Komunikácia, komunikačná schopnosť, narušená komunikačná schopnosť
A 1.3 Prejavy a diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti
A 1.4 Ako zvládnuť krízovú situáciu vo vzdelávaní
A 1.5 Zásady pri hodnotení žiakov s vývinovými poruchami učenia
A 1.6 Podmienky realizácie výučby v domácom prostredí a online v čase koronavírusu
A 1.7 Formatívne hodnotenie – hodnotenie učenia sa žiakov
A 1.8 Vyučovacie metódy využiteľné v dištančnom aj prezenčnom vzdelávaní
A 1.9 Slovné hodnotenie žiakov ako súčasť pozitívnej spätnej väzby
A 1.10 Odporúčania pre výchovno-vzdelávací proces u žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia – 1. stupeň
A 1.11 Dištančné vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
A 2 Problematika v praxi a jej riešenie
A 2.1 Ako postupovať, ak je v triede dieťa s poruchou správania a rodič odmieta odborné (psychiatrické) vyšetrenie?
A 2.2 Ako postupovať pri vybavovaní asistencie pre dieťa s poruchami učenia a pozornosti
A 2.3 Aké sú kľúčové schopnosti učiteľa na prácu s deťmi so špecifickými poruchami učenia a pozornosti?
B 1 Dôležité informácie o dyslexii
B 1.1 Čo vieme v súčasnosti o dyslexii
B 1.2 Model štruktúrovanej gramotnosti
B 1.3 Stratégie učenia detí s poruchami učenia
B 1.4 Charakteristika, prejavy špecifických porúch učenia a ich prepojenie
B 1.5 Špecifické poruchy učenia a vyučovací proces
B 1.6 Očné pohyby a dyslexia, metódy a pomôcky na nácvik očných pohybov
B 2 Nápady a pracovné listy — slovenský jazyk a literatúra
B 2.1 Rozvoj reči B 2.2 Slabiky a hlásky
B 2.2.1 Rozvoj fonologického uvedomovania
B 2.2.2 Problémové písmená "b" a "d"
B 2.2.3 Problémové písmená "h" a "ch"
B 2.2.4 Čítanie slov s tlačenými "s" a "z"
B 2.2.5 Problémové písmená a – e – ä
B 2.2.6 Postup pri nácviku čítania a písania slov s dvojhláskami ia, ie, iu a ô
B 2.3 Nácvik čítania
B 2.3.1 Technika čítania
B 2.4 Čítanie s porozumením
B 2.4.1 Rozvoj čítania s porozumením
B 2.4.2 Slohové cvičenia (tvorenie krátkych textov)
B 3.1 Slovná zásoba
B 3.1.1 Základná slovná zásoba — téma V škole
B 3.1.2 Základná slovná zásoba — téma Farby
B 3.1.3 Základná slovná zásoba – téma Ročné obdobia, Jar
B 3.1.4 Základná slovná zásoba – téma Leto a prázdniny
B 3.1.5 Základná slovná zásoba – téma Jeseň, Hallowen
B 3.1.6 Základná slovná zásoba – téma Zima, zimné športy
B 3.1.7 Základná slovná zásoba – téma Rodina (Family)
B 3.1.8 Základná slovná zásoba – téma Moja rodina (My room)
B 3.1.9 Základná slovná zásoba – téma Zvieratá (Animals)
B 3.1.10 Základná slovná zásoba – téma Ovocie a zelenina (Fruits and Vegetables)
B 3.2 Komunikácia a tvorba viet
B 3.2.1 Oznamovacie a opytovacie vety — téma V škole
B 3.2.2 Oznamovacie a opytovacie vety — téma Farby
B 3.2.3 Oznamovacie a opytovacie vety – téma Ročné obdobia, Jar
B 3.2.4 Oznamovacie a opytovacie vety – téma Leto, prázdniny
B 3.2.5 Oznamovacie a opytovacie vety – téma Jeseň, škola, Hallowen
B 3.2.6 Oznamovacie a opytovacie vety – téma Zima a zimné športy
B 3.2.7 Oznamovacie a opytovacie vety – témy Rodina (Family)
B 3.2.8 Oznamovacie a opytovacie vety – téma Moja rodina (My room)
B 3.2.9 Oznamovacie a opytovacie vety – téma Zvieratá (Animals)
B 4 Nápady a pracovné listy — nemecký jazyk
B 4.1.1 Zvieratá
B 4.1.2 Farby
B 4.2 Komunikácia a tvorba viet
B 4.2.1 Kto si ty?
B 4.2.2 Kde bývaš?
C 1 Dôležité informácie o dysortografii
C 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dysortografiou?
C 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dysortografiou
C 1.3 Prejavy dysortografie v škole
C 2 Nápady a pracovné listy
C 2.1 Sluchové vnímanie
C 2.1.1 Fonematická diferenciácia slov
C 2.1.2 Diferenciácia samohlások
C 2.2 Osvojenie pravopisu
C 2.2.1 Rozlišovanie tvrdých a mäkkých spoluhlások
C 2.2.2 Spoluhlásky podľa znelosti, spodobovanie
C 2.2.3 Vybrané slová
C 2.2.4 Diferenciácia sykaviek
C 2.2.5 Vybrané slová — opakovanie
C 2.2.6 Skloňovanie
C 2.3 Slovné druhy
C 2.3.1 Podstatné mená
C 2.3.2 Prídavné mená
C 2.3.3 Slovesá
C 2.3.4 Neohybné slovné druhy
C 2.3.5 Zámená a číslovky
D 1 Dôležité informácie o dysgrafii
D 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dysgrafiou?
D 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dysgrafiou
D 1.3 Čo by sme mali vedieť o dysgrafii
D 1.4 Prejavy dysgrafie v škole
D 1.5 Uplatnenie odporúčaní v školskej praxi
D 2 Nápady a pracovné listy
D 2.1 Zrakové vnímanie
D 2.1.1 Figúra a pozadie
D 2.1.2 Orientácia na ploche a v priestore
D 2.2 Sluchové vnímanie
D 2.2.1 Sluchová analýza a syntéza slova
D 2.2.2 Poradie slabík v slove
D 2.2.3 Dodržiavanie hraníc slov
D 2.3 Tvary písmen
D 2.3.1 Utvrdzovanie tvarov písmen a spojení medzi nimi
D 2.3.2 Postup pri nácviku hlások „m“ a „n“
D 2.3.3 Postup pri nácviku hlások „b“ a „d“
D 2.3.4 Nácvik čítania s "b" a "d"
D 2.3.5 Nácvik čítania s "h" a "ch"
D 2.3.6 Postup pri nácviku čítania slov s "m" a "n"
D 2.3.7 Postup pri nácviku čítania slov s "a" a "o"
D 2.3.8 Postup pri nácviku rozlišovania písmen "h" a "k" v písomnom prejave
D 2.3.9 Postup pri nácviku rozlišovania písmen "a" a "0" v písomnom prejave
D 2.3.10 Postup pri nácviku rozlišovania písmen "h" a "l" v písomnom prejave
D 2.3.11 Postup pri nácviku rozlišovania písmen "k" a "l" v písomnom prejave
E 1 Dôležité informácie o dyskalkúlii
E 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dyskalkúliou?
E 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dyskalkúliou
E 2 Nápady a pracovné listy
E 2.1 Zrakové schopnosti
E 2.1.1 Smerová a priestorová orientácia
E 2.1.2 Postreh a logika
E 2.1.3 Orientácia v čase
E 2.1.4 Geometrické tvary
E 2.1.5 Geometrické tvary – Jarná geometria
E 2.2 Číselná os
E 2.2.1 Pohyby na číselnej osi
E 2.2.2 Párne a nepárne čísla
E 2.3 Matematické operácie
E 2.3.1 Sčítanie a odčítanie
E 2.3.2 Násobilka
E 2.3.3 Sčítanie
F 1 Dôležité informácie o poruche pozornosti a hyperaktivite
F 1.1 Žiaci s ADHD a ADD v procesoch integrácie
F 1.2 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s poruchou pozornosti, hyperaktivitou?
F 1.3 Ako postupovať pri práci s deťmi s poruchou pozornosti a hyperaktivitou
F 1.4 Komunikácia so žiakom s problémovým správaním
F 2 Nápady a pracovné listy
F 2.1 Hry na podporu pozornosti
F 2.1.1 Hry na podporu pozornosti
F 2.2 Sústredenie pred samostatnou prácou
F 2.2.1 Sústredenie pred samostatnou prácou
F 2.3 Cvičenia na koncentráciu
F 2.3.1 Cvičenia na koncentráciu
F 2.4 Čo už viem
F 2.4.1 Čo už viem o podstatných menách
F 2.4.2 Čo už viem o prídavných menách
F 2.4.3 čo už viem o slovesách
F 2.4.4 Čo už viem o zmenách a číslovkách
F 2.4.5 Čo už viem o príslovkách a predložkách
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Periodicita | aktualizácie min. 4x ročne |
Typ produktu | publikácia s aktualizáciami |
Počet strán | 598 |
Formát | A4 |
Ďalšie informácie
Periodicita | aktualizácie min. 4x ročne |
Typ produktu | publikácia s aktualizáciami |
Počet strán | 598 |
Formát | A4 |
Súvisiace produkty
SOCIÁLNE ZNEVÝHODNENÉ DIEŤA V ŠKOLE
Prostredie, ktoré v škole hodnotíme ako sociálne znevýhodnené, prináša ľuďom, ktorí v ňom žijú, viac..
22,00 €
PORUCHY UČENIA U ŽIAKOV NA 1. A 2. STUPNI ZŠ
• Dôležité teoretické informácie o špecifických vývinových poruchách o poruchách pozornosti..
83,00 €
KULIFERDO – SAMOHLÁSKY A DVOJHLÁSKY
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR číslo 2021/16501:5-A2201V tomto pracovnom zošite má dieťa spoločn..
4,00 €
KULIFERDO – SLOVNÉ ÚLOHY
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR č. 2021/12707:5-A2201Súbor pracovných listov Kuliferdo – Slovné ú..
4,00 €
KULIFERDO – NÁSOBILKA
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR číslo 2021/12704:5-A2201Súbor pracovných listov Kuliferdo – Násob..
4,00 €
KULIFERDO – PRECVIČUJEME ČÍSLA DO 20
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR č. 2021/12717:5-A2201Súbor pracovných listov Kuliferdo – Precviču..
4,00 €
KULIFERDO – PRECVIČUJEME ČÍSLA OD 1 DO 10
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR číslo 2021/12713:5-A2201Súbor pracovných listov Kuliferdo – Precv..
4,00 €
KULIFERDO – ČÍSLA od 0 do 9
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR č. 2021/12714:5-A2201Súbor pracovných listov Kuliferdo – Čísla od..
4,00 €
KULIFERDO – SPOLUHLÁSKY 1
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR číslo 2019/3887:1-A1001V tomto pracovnom zošite má dieťa možnosť ..
4,00 €
KULIFERDO – SPOLUHLÁSKY 2
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR č. 2021/14606:5-A2201V tomto pracovnom zošite má dieťa možnosť vy..
4,00 €
KULIFERDO – PRÁCA S TEXTOM
Odporúčacia doložka MŠVVaŠ SR č. 2021/14604:5-A2201Príbehy sú určené pre žiakov 1. stupňa, konk..
4,00 €
ŽIAK SO ŠVVP V 1. AŽ 4. ROČNÍKU ZÁKLADNEJ ŠKOLY
Komplexná publikácia, v ktorej nájdete nielen teóriu v zrozumiteľnom jazyku, ale najmä širokú ponuku..
83,00 €
KULIFERDO – VÝVINOVÉ PORUCHY UČENIA – PÍSMENKÁ
Tieto zošity pokrývajú oblasť čítania, písania a prácu s textom.Súbor pracovných listov je určen..
14,00 €
ŠLABIKÁR PRE 1. ROČNÍK ŠPECIÁLNYCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL (variant B)
Schvaľovacia doložka MŠVVaŠ SR číslo 2021/9087:3-A2201Pomocou obrázkov a príbehov si žiac..
28,00 €
ŠLABIKÁR PRE 2. ROČNÍK ŠPECIÁLNYCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL (variant B)
Schvaľovacia doložka 2021/9301:4-A2201Žiaci si postupne osvojujú ďalšie písmená abec..
28,00 €
ŠLABIKÁR PRE 3. ROČNÍK ŠPECIÁLNYCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL (variant B)
Schvaľovacia doložka MŠVVaŠ SR č.2021/9299:4-A2201Žiaci si upevnia svoje vedomosti z číta..
28,00 €
ŠLABIKÁR PRE 4. ROČNÍK ŠPECIÁLNYCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL (variant B)
Schvaľovacia doložka MŠVVaŠ SR číslo 2021/9297:4-A2201Prostredníctvom učebnice si žiaci u..
28,00 €
ŠLABIKÁR PRE 5. ROČNÍK ŠPECIÁLNYCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL (variant B)
Schvaľovacia doložka MŠVVaŠ SR č. 2019/11766:3-A1001 Prostredníctvom učebnic..
28,00 €
ŠLABIKÁR PRE 6. ROČNÍK ŠPECIÁLNYCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL (variant B)
Schvaľovacia doložka MŠVVaŠ SR č. 2019/11766:4-A1001Učebnica sa venuje opakovaniu, prec..
28,00 €
MOJE UČENIE – UČEBNÝ MATERIÁL PRE DETI S AUTIZMOM
Schvaľovacia doložka 2021/9310:5-A2201 Učebný materiál pozostáva z piatich častí: Cesta ku globálne..
41,00 €
VÝVOJ DĚTSKÉ KRESBY A JEJÍ DIAGNOSTICKÉ VYUŽITÍ
Detská kresba je dôležitou činnosťou najmä v predškolskom veku. Odráža sa v nej psychický vývoj detí..
20,00 €
ČO JE POTREBNÉ VEDIEŤ O PORUCHE POZORNOSTI A O HYPERAKTIVITE
Treba mať však na pamäti, že všetky príznaky sa nemusia objavovať v rovnakej intenzite, keďže každé ..
4,00 €
AKO PRACOVAŤ S DEŤMI S DYSLEXIOU
Ak prejaví učiteľ pochopenie a láskavý prístup, bude dieťa s dyslexiou v kolektíve akceptované.To je..
4,00 €
DIEŤA S PORUCHOU SPRÁVANIA – RODIČ ODMIETA ODBORNÉ VYŠETRENIE
Je potrebné, aby rodič od učiteľa cítil, že mu ide o odborné psychologické poradenstvo a nie o to, a..
4,00 €
AKO SPRÁVNE VYTVORIŤ DOBRÉ VZDELÁVACIE PROGRAMY PRE DETI S PORUCHAMI UČENIA?
V jeho obsahu by nemali okrem základných informácii o žiakovi chýbať všetky požiadavky, aby bol prie..
6,00 €
AKO MOTIVOVAŤ ŽIAKA S PORUCHAMI UČENIA ŠKOLSKÝM HODNOTENÍM?
Hodnotenie má byť taktné, objektívne a primerané, zamerané na individuálne schopnosti, momentálnu fy..
4,00 €
AKÉ SÚ KĽÚČOVĚ SCHOPNOSTI UČITEĽA NA PRÁCU S DEŤMI SO ŠPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENIA A POZORNOSTI?
Okrem toho je pre pedagóga dôležité:vedieť ako dieťa vníma a prežíva svoju poruchu,poznať jeho diagn..
4,00 €
KULIFERDO – ŠPECIFICKÉ PORUCHY UČENIA
Pracovné zošity KuliFerdo sú výnimočnou pomôckou, lebo sú: systematické, praktické, motivačné, m..
16,00 €