Články
Program odbornej konferencie ŠKOLA 2016/2017
08:00 - 09:00 | Registrácia účastníkov |
šálka dobrej rannej kávy | |
09:00 - 09:15 | Otvorenie konferencie |
09:15 - 09:40 | I. BLOK – Pozametajte si pred vlastným prahom |
Pedagogické riadenie – nenahraditeľný aspekt budovania kvalitnej školy | |
09:40 - 10:05 | II. BLOK – Vyleštite si pokladničku |
Základná finančná kontrola v praxi škôl a školských zariadení po auguste 2016 Cieľom príspevku je definovanie pravidiel a náležitostí výkonu základnej finančnej kontroly od augusta 2016 pre školy a školské zariadenia v zriaďovateľskej pôsobnosti. Príspevok je obsahovo zameraný na tri časti, a to formálnemu charakteru základnej finančnej kontroly, zodpovednosti za výkon finančnej kontroly a aplikačnej praxi v roku 2016 s prehľadmi vzorov. Lektor sa zameriava najmä na praktický charakter vykonávania finančnej kontroly riaditeľmi škôl, ekonómami, či vedúcimi školských jedální. Zámerom príspevku je objasniť i overovanie prichádzajúcich príjmov na účet školy a problémy v aplikačnej praxi. Následne sa príspevok venuje i otázkam z praxe a oblasti administratívnej finančnej kontroly v školách. Posledná časť príspevku sa zameriava na najčastejšie používané vzory výkonu základnej finančnej kontroly v prostredí škôl a odporúčania lektora pre prax. | |
10:05 - 10:40 | Prestávka |
občerstvenie | |
10:40 - 11:05 | III. BLOK – Vyprášte koberce a zlých žiakov |
Kedy už treba na žiaka zavolať policajta? JUDr. Ing. Soňa Strýčková (prednáša v Košiciach) Cieľom hlavného referátu bude priblíženie problematiky trestnoprávnej a priestupkovej zodpovednosti žiakov v školách. Dozviete sa aj ako sa môže učiteľ brániť proti slovným, či dokonca fyzickým útokom žiakov, aké dôkazy a ako si môže zabezpečiť a ako ich môže následne učiteľ využiť na svoju obranu. Viete, ako by mal riaditeľ školy postupovať pri šťažnosti učiteľa po útoku žiakom alebo dokonca jeho rodičom? V príspevku zaznejú aj odpovede na podobné otázky z praxe. | |
11:05 - 11:30 | IV. BLOK – Vyvetrajte si vo vzťahoch |
Aké sú kvalifikačné predpoklady na výkon pedagogickej a odbornej činnosti Atestácia ako požiadavka na výkon funkcie vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca. Vyznáte sa v podmienkach vykonávania atestácií a ich platnosti? Aké sú požiadavky na výkon funkcie vedúcich pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov? Viete ako je potrebné riešiť následky nevykonania atestácie do 31.12.2016 z pohľadu riaditeľa školy, zástupcu riaditeľa školy a ostatných vedúcich pedagogických zamestnancov? Príspevok prinesie aj informácie o možnosti a podmienkach uzatvorenia pracovného pomeru na výkon činnosti pedagogických zamestnancov s uchádzačom, ktorý nemá pedagogické vzdelanie. Povieme si tiež, aké sú potrebné kvalifikačné predpoklady, aké sú podmienky a lehoty na získavanie pedagogickej spôsobilosti. | |
11:30 - 12:00 | VEĽKÉ UPRATOVANIE |
riadená diskusia - otázky a odpovede | |
12:00 - 13:00 | Obedová prestávka |
obed, občerstvenie | |
13:00 - 14:30 | BLOK WORKSHOPOV I. |
Ako a prečo rozhodovať spolu so svojím tímom Ing. Eva Timková (povedie workshop v Košiciach) Dnešná doba prináša veľmi veľa informácií, zmien, možností, ktoré už častokrát nedokáže jeden človek efektívne spracovať. Preto sa v posledných rokoch preferuje tímová spolupráca, tvorba riešení v tímoch a nie u jednotlivca. Má to veľa výhod, ale lídrom tímov ostáva kľúčová otázka: Tak ako to mám zariadiť, aby skutočne vzniklo tímové riešenie? Ako mám zapojiť svojich ľudí, aby prispievali a pracovali? Ak vám chýba motivácia vo vašom tíme, ľudia neakceptujú vaše rozhodnutia, neviete nastaviť aktivity tak, aby s nimi všetci súhlasili, inšpirujte na niekoľkými technikami práce so svojim tímom na tomto workshope. | |
Umenie zvládania konfliktov v škole tak, aby nikto neprehral Prezentácia je akousi mapou, ktorá umožní poslucháčom dozvedieť sa návod, ako zvládať konflikty vo svojom pracovnom živote (konflikty učiteľ – rodič - žiak). Naučí Vás, ako bezpečne zvládnuť každodenné agresívne, či pasívne správanie účastníkov v konflikte, aké techniky a zásady využiť, aby bol každý konflikt pre Vás prínosom. Poskytne Vám pohľad na konflikt, ako na možnosť riešenia cez metódy motivovania jeho účastníkov, zbavenia sa starých blokov metódou nových psychologických prístupov k ich riešeniu a vytvorenia asertívneho komunikačného (neverbálneho/verbálneho) priestoru na to, aby v konflikte niekto neprehral. | |
Rozvoj technického a konštrukčného premýšľania v materskej škole Cieľom workshopu je objasnenie problematiky rozvoja technickej gramotnosti na konkrétnych príkladoch aktivít aplikovateľných do materskej školy v rámci požiadaviek Štátneho vzdelávacieho programu pre materské školy. Parciálnym cieľom bude objasnenie vnútornej logiky prepojenia technického vzdelávania s prírodovedným, najmä v počiatočnej fáze systematického pôsobenia v tejto vzdelávacej oblasti. Aktivity budú zamerané najmä na induktívne poznávacie postupy, ktoré dieťa tohto veku prirodzene používa a pri systematickej aplikácii vie o prírode a technike zistiť viac, pričom si rozvinie aj samotné spôsoby poznávania, čo vedie k sebavedomejšiemu a samostatnejšiemu poznávaniu a najmä k podpore zvedavosti. Predstavené budú aktivity zamerané na rozvoj technického a konštrukčného premýšľania a to vo forme induktívnych aktivít a aktivít predstavujúcich technické výzvy a elementárne dizajnérstvo. | |
14:30 - 14:45 | Prestávka |
presun na workshopy | |
14:45 - 16:15 | BLOK WORKSHOPOV II. |
Ako a prečo rozhodovať spolu so svojím tímom Ing. Eva Timková (povedie workshop v Košiciach) Dnešná doba prináša veľmi veľa informácií, zmien, možností, ktoré už častokrát nedokáže jeden človek efektívne spracovať. Preto sa v posledných rokoch preferuje tímová spolupráca, tvorba riešení v tímoch a nie u jednotlivca. Má to veľa výhod, ale lídrom tímov ostáva kľúčová otázka: Tak ako to mám zariadiť, aby skutočne vzniklo tímové riešenie? Ako mám zapojiť svojich ľudí, aby prispievali a pracovali? Ak vám chýba motivácia vo vašom tíme, ľudia neakceptujú vaše rozhodnutia, neviete nastaviť aktivity tak, aby s nimi všetci súhlasili, inšpirujte na niekoľkými technikami práce so svojim tímom na tomto workshope. | |
Umenie zvládania konfliktov v škole tak, aby nikto neprehral Mgr. Dušana Bieleszová (povedie workshop v Košiciach) Prezentácia je akousi mapou, ktorá umožní poslucháčom dozvedieť sa návod, ako zvládať konflikty vo svojom pracovnom živote (konflikty učiteľ – rodič - žiak). Naučí Vás, ako bezpečne zvládnuť každodenné agresívne, či pasívne správanie účastníkov v konflikte, aké techniky a zásady využiť, aby bol každý konflikt pre Vás prínosom. Poskytne Vám pohľad na konflikt, ako na možnosť riešenia cez metódy motivovania jeho účastníkov, zbavenia sa starých blokov metódou nových psychologických prístupov k ich riešeniu a vytvorenia asertívneho komunikačného (neverbálneho/verbálneho) priestoru na to, aby v konflikte niekto neprehral. | |
Rozvoj technického a konštrukčného premýšľania v materskej škole Cieľom workshopu je objasnenie problematiky rozvoja technickej gramotnosti na konkrétnych príkladoch aktivít aplikovateľných do materskej školy v rámci požiadaviek Štátneho vzdelávacieho programu pre materské školy. Parciálnym cieľom bude objasnenie vnútornej logiky prepojenia technického vzdelávania s prírodovedným, najmä v počiatočnej fáze systematického pôsobenia v tejto vzdelávacej oblasti. Aktivity budú zamerané najmä na induktívne poznávacie postupy, ktoré dieťa tohto veku prirodzene používa a pri systematickej aplikácii vie o prírode a technike zistiť viac, pričom si rozvinie aj samotné spôsoby poznávania, čo vedie k sebavedomejšiemu a samostatnejšiemu poznávaniu a najmä k podpore zvedavosti. Predstavené budú aktivity zamerané na rozvoj technického a konštrukčného premýšľania a to vo forme induktívnych aktivít a aktivít predstavujúcich technické výzvy a elementárne dizajnérstvo. | |
16:15 - 16:30 | Ukončenie konferencie |