Články
sdetmi.com – 12.3.2021: Ako motivovať žiaka s poruchami učenia?
Každý žiak s poruchami učenia, určitými príznakmi porúch, prípadne niektorými prejavmi správania, si vyžaduje od učiteľa i rodiča cielenú premyslenú starostlivosť, trpezlivosť a pomoc. Viete, ako na to? Hodnotenie v tom najširšom zmysle je vlastne porovnávaním, rozlišovaním lepšieho a horšieho výkonu. Pri hodnotení treba brať ohľad na postihnutie. U dieťaťa s poruchou učenia však ide o porovnanie vlastného výkonu (predtým a teraz), nie o porovnanie s výkonmi ostatných spolužiakov. Cieľom hodnotenia každého žiaka by malo byť motivovanie k lepšiemu výkonu. Žiak s poruchami učenia sa dopracuje k svojim výkonom zväčša ťažšie ako iní spolužiaci. O to citlivejšie vníma hodnotenie svojej práce.