Články
Bratislava sa chystá na riaditeľskú konferenciu ŠKOLA 2025/2026

Už 4. decembra 2025 sa v Bratislave uskutoční odborná konferencia ŠKOLA 2025/2026, určená pre riaditeľov, zástupcov a vedúcich pracovníkov škôl všetkých druhov škôl. Podtitul konferencie ŠKOLSTVO V REFORME. ZASE. predznamenáva tematické zameranie konferencie.
Tento ročník sa zameria na tri hlavné témy:
• Zmeny v legislatíve školstva
• Riešenie vzťahových a krízových situácií v školách
• Aktuálne výzvy v kurikule a vzdelávaní
Pre účastníkov konferencie je pripravený celodenný program prednášok, seminárov aj praktických workshopov. Účastníci získajú odborné materiály, prístup k prezentáciám a knižný darček.
Viac informácií a možnosť prihlásenia nájdete TU
Legislatívna vlna zmien v školstve
„Školské prostredie prechádza výraznými zmenami v oblasti legislatívy. Na konferencii sa účastníci oboznámia s aktuálnymi aj pripravovanými úpravami zákonov a predpisov, ktoré sa dotýkajú každodennej práce riaditeľov a vedenia škôl,“ približuje Mgr. Mira Bianchi Schrimpelová, konateľka odborného nakladateľstva Dr. Josef RAABE Slovensko.
Diskutovať sa bude napríklad o:
• nových povinnostiach zriaďovateľov a vedenia školy,
• úpravách v pracovnoprávnych vzťahoch pedagogických a odborných zamestnancov,
• právach a povinnostiach škôl v súvislosti s inklúziou a bezpečnosťou,
• pripravovaných novelách zákonov ovplyvňujúcich chod škôl od školského roka 2025/2026.
Vzťahy v kríze – psychická, sociálna a fyzická pohoda v škole
„Zhoršujúce sa medziľudské vzťahy, nárast stresu, konflikty, šikana či duševné problémy žiakov aj učiteľov – to všetko dnes riešia školy čoraz častejšie. Aj preto sa v rámci odborného programu budeme venovať podpore duševného zdravia u žiakov a pedagógov; spôsobom, ako vytvárať bezpečné a podporné školské prostredie, riešeniu krízových situácií (napr. agresivita, mobbing, burnout), prevencii sociálno-patologických javov,“ povedala Mira Bianchi Schrimpelová.
Kurikulum – výzvy, zmeny a adaptácia
„Reforma kurikula kladie nové požiadavky na školy a pedagogický proces. V tomto bloku sa zameriame na aktuálny stav kurikulárnej reformy; s odborníkmi budeme uvažovať, ako nastavovať a plánovať školský vzdelávací program v súlade s novými štandardmi, budeme hľadať možnosti, ako podporiť učiteľov v adaptácii na nové metódy výučby, a v neposlednom rade nemôže chýbať zdieľanie príkladov dobrej praxe medzi školami,“ prezrádza čo-to z programu hlavný organizátor konferencie.
„Aktuálne program konferencie dolaďujeme tak, aby témy riaditeľom a vedúcim pracovníkom škôl poskytli praktické odpovede na aktuálne výzvy, ktorým čelia v každodennej praxi,“ povedala Mira Bianchi Schrimpelová.