ELEKTRONICKÁ PUBLIKÁCIA S UMELOU INTELIGENCIOU

I. OBJEDNÁVKA

1. Objednávateľ objednáva elektronickú publikáciu s umelou inteligenciou predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.raabe.sk formou objednávky cez e-shop. Predávajúci je Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o., so sídlom Heydukova 12-14, 811 08 Bratislava, IČO: 35 908 718, DIČ: 2021907492, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III,  oddiel: Sro, vl. č. 33936/B, adresa elektronickej pošty: raabe@raabe.sk, tel. č. 02/31 66 18 50  (ďalej len „predávajúci“). Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú; ak je objednávateľom spotrebiteľ, ide pre účely príslušnej právnej úpravy na úseku ochrany spotrebiteľa o „objednávku s povinnosťou platby“. Objednávateľ svojou objednávkou tiež potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí so všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami ako aj s obchodnými a platobnými podmienkami platnými pre jednotlivé typy produktov a služieb predávajúceho.

 

2. Pri každej objednávke musí objednávateľ uviesť údaje vyžadovaní príslušným objednávkovým formulárom; najmä, podľa tohto, ako je uvedené v príslušnom objednávkovom formulári, meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; a právnická osoba aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov služby, dátum vystavenia objednávky.

 

3. Predávajúci spracúva osobné údaje objednávateľa ako prevádzkovateľ internetového systému www.raabe.sk v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov, GDPR) a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Objednávateľ dobrovoľne poskytuje predávajúcemu osobné údaje v rozsahu podľa príslušného objednávkového formulára, najmä, podľa tohto, ako je uvedené v príslušnom objednávkovom formulári, meno, priezvisko, e-mail, fakturačná adresa, doručovacia adresa, telefónne číslo za účelom vykonania platnej objednávky a uzavretie zmluvy s predávajúcim, plnenia a dodatočného potvrdenia podmienok zmluvy, za účelom spracovania elektronickej objednávky, realizácie objednávky, zúčtovania platieb a k nevyhnutnej komunikácii medzi predávajúcim a objednávateľom. Pre tento účel je poskytovanie osobných údajov úplne dobrovoľné, ale je nevyhnutné na uzavretie zmluvy a jej následnú správu. Bez týchto údajov by predávajúci nebol schopný zmluvu s objednávateľom uzavrieť a plniť z nej vyplývajúce povinnosti a práva. Viac informácií o ochrane osobných údajov nájdete tu: https://www.raabe.sk/ochrana-osobnych-udajov.


4. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho. Objednávateľ obdrží po zaevidovaní objednávky od predávajúceho potvrdzujúci email o zaevidovaní objednávky. Od tohto momentu vzniká zmluvný vzťah medzi predávajúcim a objednávateľom.


5. V prípade, ak objednávateľ po obdržaní potvrdzujúceho emailu zo strany predávajúceho chce objednávku zmeniť, doplniť alebo zrušiť, môže tak urobiť do 24 hodín po obdržaní potvrdzujúceho emailu a to e-mailom na abo@raabe.sk alebo telefonicky na čísle 02/32 66 18 50.

 

6. Objednávateľ je povinný pred vykonaním objednávky overiť, či technické vybavenie a internetové pripojenie na zariadeniach určených na využitie služieb umožňuje využitie služieb. Neskoršiu reklamáciu objednávateľa z uvedeného dôvodu má právo predávajúci zamietnuť.

 

II. SLUŽBY

1.Službami sa pre účely týchto obchodných a platobných podmienok rozumie ročný prístup k funkcionalitám  a obsahom digitálnej aplikácie – konkrétnej elektronickej publikácie s umelou inteligenciou (ďalej len AI publikácie) zahrnutej v ponuke AI knižnice RAABE (ďalej spolu len „služby“ a to aj ak dotknuté plnenia nie sú službami v právnom slova zmysle).


2. Každá AI publikácia je zložená z dvoch častí:
a) sumár odborných informácií v rámci témy publikácie, ktorý je pravidelne aktualizovaný,
b) digitálny asistent, ktorý vyhľadá a poskytne odpovede na položené otázky v rámci témy publikácie, čerpajúc z dostupných odborných informácií, a zároveň vyhľadáva a zobrazí odborné texty, z ktorých vytvoril odpoveď.

Objednávateľovi bude poskytnutá aj funkcia stiahnutia odborných informácií obsiahnutých v publikácii, ktoré si môže objednávateľ uložiť vo svojich zariadeniach, nesmie ich však šíriť ďalej.

Účel digitálneho asistenta spočíva v rýchlom vyhľadaní konkrétnej informácie. Odpoveď digitálneho asistenta je tvorená výlučne z obsahu AI publikácie a zároveň poskytuje linky na konkrétne články, z ktorých bola odpoveď zostavená, aby sa predišlo prípadným nedorozumeniam medzi AI asistentom, objednávateľom a predávajúcim.

Prístup k službám je dostupný prostredníctvom štandardných internetových prehliadačov.  

3. Prístup k službám je dostupný po dobu jedného kalendárneho roka (365 dní) a začína plynúť dodaním služby. Ročný prístup sa automaticky predlžuje o ďalší kalendárny rok, pokiaľ objednávateľ nezruší predplatné najneskôr 6 týždňov pred uplynutím aktuálneho ročného prístupu. Zrušenie účasti v ročnom predplatnom prístupe nadobúda účinnosť posledným dňom predplatného, v ktorom bolo zrušenie predávajúcemu doručené.

 

III. DODANIE SLUŽIEB

1.Služby budú dodané bezodkladne po uhradení ceny za služby, podľa zvoleného typu fakturácie, vo forme sprístupnenia v zákazníckej zóne v konte objednávateľa, ktoré musí mať vytvorené na stránke  www.raabe.sk.  Do konta na stránke  www.raabe.sk sa objednávateľ prihlasuje pod svojimi jedinečnými prihlasovacími údajmi.

 

IV. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

1. Cena služieb je uvedená v ponuke na stránke www.raabe.sk pri príslušnom AI titule. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien služieb, to sa však netýka už objednaných služieb. Platná cena služby bude vždy uvedená pri konkrétnom AI titule na stránke www.raabe.sk alebo v špeciálnej marketingovej akcii predávajúceho adresovanej objednávateľovi, ktorá má vždy prednosť pred cenami zverejnenými na www.raabe.sk,  pokiaľ je to pre objednávateľa výhodnejšie v súlade s podmienkami špeciálnej marketingovej akcie. Predávajúci si v súvislosti s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie v rámci uzavretia zmluvy neúčtuje žiadne ďalšie sumy odlišné od tých, ktoré sú uvedené pri konkrétnom AI titule na stránke www.raabe.sk alebo v špeciálnej marketingovej akcii predávajúceho adresovanej objednávateľovi.


2. Cena za služby je splatná podľa zvoleného typu fakturácie. Ak si objednávateľ zvolí platbu 1 x ročne, uhradí celú sumu ročného predplatného v jednej platbe. Ak si objednávateľ zvolí spôsob fakturácie viac ako jedenkrát ročne ( štvrťročne / mesačne), prvú platbu uhradí pri zakúpení AI titulu, ostatné uhradí na základe doručených faktúr.

Platba môže prebehnúť kartou on-line priamo pri kúpe služieb cez e-shop alebo bankovým prevodom na základe zaslanej faktúry. Splatnosť faktúry na služby je 14 dní odo dňa jej vystavenia predávajúcim.


3. Ceny služieb sú na www.raabe.sk uvádzané vrátane DPH, ak z konkrétnej formulácie nevyplýva inak.

 

V. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

1. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo forme stornovania objednávky bez poplatku, a to do 24 hodín po jej potvrdení, oznámením predávajúcemu; to neplatí, ak už došlo k sprístupneniu titulu v zákazníckej zóne v konte objednávateľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom). Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete TU


2. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak pri poskytovaní služieb došlo k podstatnému porušeniu zmluvy, ku ktorého náprave nedošlo ani v primeranej dodatočnej lehote.

3. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak zo strany objednávateľa došlo k podstatnému porušeniu zmluvy, ku ktorého náprave nedošlo ani v primeranej dodatočnej lehote.

4. Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje také porušenie, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia zmluvy alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom porušení zmluvy. Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je podstatné.

 5. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY:

 Ak je objednávateľ fyzická osoba, ktorá je podľa príslušnej právnej úpravy spotrebiteľom (ďalej len „spotrebiteľ“) a ak nevyplýva inak z príslušnej právnej úpravy v nadväznosti na povahu služieb, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

 Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa uzavretia zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informujte predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adresu predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovú adresu predávajúceho. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný TU a ktorý mu predávajúci zaslal spolu s potvrdzujúcim e-mailom o zaevidovaní objednávky.

 

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

 Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti všetky platby, ktoré v súvislosti s uzavretím zmluvy uhradil spotrebiteľ, najmä cenu.

 Ak spotrebiteľ požiadal o začatie poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, má povinnosť uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy spotrebiteľ oznámil rozhodnutie odstúpiť od zmluvy.

Platba bude spotrebiteľovi vrátená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Úhrada platby podľa vyššie uvedeného bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe za službu a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

 

VI. REKLAMÁCIE

1. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča objednávateľovi telefonicky alebo e-mailom oznámiť predávajúcemu, že daná služba vykazovala vadu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí objednávateľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.

 2. Práva objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, vyplývajúce z príslušnej právnej úpravy, nie sú dotknuté.

VII. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

1. Predávajúci zodpovedá za vady služby podľa príslušnej právnej úpravy a týchto obchodných a platobných podmienok. Predávajúci neposkytuje záruku podľa prísnejších zásad, ako vyplývajú z príslušnej právnej úpravy, ani plnenia spotrebiteľovi nad rámec poskytnutia služby.

 

2. Predávajúci v zmysle príslušnej právnej úpravy poučuje objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, že spotrebiteľ má v prípade vád služby v zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku týchto obchodných a platobných podmienok nároky z takýchto vád vyplývajúce podľa príslušnej právnej úpravy (viď predchádzajúci bod).

 

3. Ak objednávateľ nie je zároveň spotrebiteľom, predávajúci zodpovedá za vady služby podľa príslušnej právnej úpravy len v rozsahu, v akom sa od ustanovení vyžadujúcich zodpovednosť predávajúceho nemožno odchýliť dohodou.

 

4. Predávajúci nie je zaviazaný dodržiavať osobitný kódex správania.

VIII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)

1. Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na abo@raabe.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa príslušnej právnej úpravy. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa príslušnej právnej úpravy. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa príslušnej právnej úpravy.


2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm


3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

1. Objednávateľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil so všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami a týmito obchodnými a platobnými podmienkami a že s nimi súhlasí.

2. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá objednávateľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. Tieto obchodné a platobné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a objednávateľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka okrem prípadov, ak objednávateľom je spotrebiteľ v zmysle príslušných platných predpisov, kedy sa riadia príslušnými právnymi predpismi platnými pre tento prípad.

3. Predávajúci a objednávateľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú a elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

4. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných a platobných podmienok. Takáto zmena sa však nedotýka vzťahov už založených podľa týchto obchodných a platobných podmienok v znení účinnom v čase založenia vzťahu podľa týchto obchodných a platobných podmienok.