• SPOLUPRÁCA ŠKOLY S NÁROČNÝMI A NESPOLUPRACUJÚCIMI RODIČMI

ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8301-104-5

SPOLUPRÁCA ŠKOLY S NÁROČNÝMI A NESPOLUPRACUJÚCIMI RODIČMI

PRIPRAVUJEME
Riešenia, ktoré ponúka legislatíva i psychológia.

  • Dostupnosť: Čoskoro k dispozícii
  • Cena s DPH
    24,00 €

ks

Popis

Súčasťou brožúry sú aj bonusové materiály dostupné v Klientskej zóne RAABE. 

V prieskumoch spokojnosti učiteľov vychádzajú ako jeden z hlavných stresových faktorov učiteľov rodičia. Väčšina rodičov je naklonená spolupráci so školou, no nájdu sa aj takí, ktorí z rôznych dôvodov a rôznym spôsobom sabotujú úsilie školy a zanedbávajú riešenie problémov svojho dieťaťa. Ako s takýmito rodičmi efektívne komunikovať a čo robiť, keď rodičia napriek tomu nespolupracujú a neriešený problém má negatívny dosah na ich dieťa či jeho spolužiakov? Odpovede z oblasti legislatívy i psychológie sme zhrnuli v našej publikácii. 

Kniha je praktickým sprievodcom pre učiteľov a riaditeľov škôl, ktorí čelia výzvam v komunikácii a spolupráci s rodičmi. Poskytuje ucelený pohľad na konkrétne typy problémových rodičov, ukáže, ako s nimi efektívne komunikovať a hľadať spoločné riešenia v prospech dieťaťa. Na vybraných príkladoch z praxe poradí, ako postupovať v prípade rodičov, ktorí so školou pri riešení problémov svojho dieťaťa nespolupracujú. Obsahuje aj článok Legislatívne možnosti úpravy dochádzky a foriem vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením. Informácie z neho možno využiť vzhľadom na nosnú tému, no zároveň pomôže predísť unáhleným záverom o nespolupráci, napr. pomôže rozlíšiť situácie, keď rodičia nespolupracujú napriek odporúčaniam odborníkov od situácií, keď rodičia spolupracujú a žiak má objektívne zdravotné dôvody pre neúčasť v škole a pod. 



ODBORNÁ GARANCIA

Autori: 
PhDr. Marek Havrila, PhD.
PhDr. Anna Janovská, PhD.
 


OBSAH

Postup školy pri nespolupracujúcich rodičoch, ktorí zanedbávajú riešenie problémov svojho dieťaťa (PhDr. Marek Havrila, PhD.)
1. Úvod
2. Legislatívne východiská
3. Rizikové a problémové správanie dieťaťa/žiaka a jeho prejavy
4. Povinnosti pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov a povinnosti zákonných zástupcov
5. Nespolupracujúci rodičia a rodičia zanedbávajúci starostlivosť o výchovu svojho dieťaťa
   5.1 Problém: Škola chce na základe zrealizovanej pedagogickej diagnostiky a orientačnej diagnostiky požiadať o výkon odborných činností vo vzťahu k žiakovi zariadenie poradenstva a prevencie, pričom zákonný zástupca s tým nesúhlasí.
   5.2 Problém: Postup voči rodičom dieťaťa materskej školy, ktoré svojím správaním ohrozuje bezpečnosť iných detí
   5.3 Problém: Rodič odmietajúci poskytnúť škole výsledky diagnostiky zariadenia poradenstva a prevencie
   5.4 Problém: Môže byť žiak s problémovým správaním, ktorého rodičia so školou nespolupracujú, vylúčený zo školy?
   5.5 Problém: Realizácia preventívneho programu školy v spolupráci s centrom poradenstva a prevencie verzus rodič, ktorý s účasťou svojho dieťaťa na tomto programe nesúhlasí
   5.6 Problém: Rodič nesúhlasí s poskytovaním podporného opatrenia, ktorým je zabezpečenie doučovania alebo cieleného učenia na dosiahnutie najvyššieho individuálneho kognitívneho potenciálu dieťaťa alebo žiaka.
   5.7 Problém: Žiak je nebezpečný sám sebe a svojmu okoliu a škola má podozrenie, že rodičia nepodávajú dieťaťu predpísané lieky.
6. Spolupráca školy s orgánmi sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately v kontexte nespolupracujúceho rodiča
7. Špecifiká škôl vzdelávajúcich plnoletých žiakov

Legislatívne možnosti úpravy dochádzky a foriem vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením v základnej škole (PhDr. Marek Havrila, PhD.)
1. Úvod
2. Oslobodenie žiaka od povinnosti dochádzať do školy
3. Individuálne vzdelávanie žiaka zo zdravotných dôvodov
4. Vzdelávanie podľa individuálneho učebného plánu
5. Oslobodenie žiaka od vzdelávania v jednotlivých vyučovacích predmetoch alebo ich častiach
6. Dištančné vzdelávanie žiakov so zdravotným znevýhodnením v základnej škole
7. Zmena formy vzdelávania zdravotne znevýhodneného žiaka jeho preložením do triedy pre žiakov so zdravotným znevýhodnením alebo prestupom do základnej školy pre žiakov so zdravotným znevýhodnením
8. Niekoľko poznámok k rozhodovaniu riaditeľa školy o úprave dochádzky žiaka so zdravotným znevýhodnením
9. Prílohy
   9.1 Žiadosť o vzdelávanie žiaka školy v triede pre žiakov so zdravotným znevýhodnením – ukážka
   9.2 Žiadosť o povolenie individuálneho vzdelávania – ukážka
   9.3 Žiadosť o ukončenie individuálneho vzdelávania – ukážka
   9.4 Písomné vyhlásenie k podaniam týkajúcim sa výchovy a vzdelávania, o ktorých sa rozhoduje v správnom konaní – ukážka

Typy problémových rodičov a komunikácia s nimi (PhDr. Anna Janovská, PhD.)
1. Úvod
2. Typy problémových rodičov
   2.1. Úzkostno-agresívny typ rodiča
   2.2. Narcisticko-agresívny typ rodiča
   2.3. Bezohľadne-agresívny typ rodiča
   2.4. Úzkostný typ rodiča
   2.5. Pedantérska osobnosť
   2.6. Osobnosť s histriónskymi črtami
3. Záver
4. Zoznam bibliografických zdrojov 


Obchodné podmienky
Ďalšie informácie
Typ produktu brožúra s bonusmi dostupnými v Klientskej zóne RAABE
Počet strán 80
Formát A5

Napísať recenziu

Poznámka: HTML nie je preložené!
Google reCAPTCHA

Ďalšie informácie

Typ produktu brožúra s bonusmi dostupnými v Klientskej zóne RAABE
Počet strán 80
Formát A5

Súvisiace produkty

SMÚTIACE DIEŤA V ŠKOLE

SMÚTIACE DIEŤA V ŠKOLE

Súčasťou brožúry sú aj bonusové materiály dostupné v Klientskej zóne RAABE.  Aj keď by sme s..

24,00 €

ŠIKANOVANIE V ŠKOLE OČAMI PSYCHOLÓGA

ŠIKANOVANIE V ŠKOLE OČAMI PSYCHOLÓGA

Šikanovanie v školách je náročná problematika, s ktorou sa musia školy pasovať denno-denne. Aj napri..

24,00 €

KRÍZOVÁ KOMUNIKÁCIA V ŠKOLE

KRÍZOVÁ KOMUNIKÁCIA V ŠKOLE

Každá práca so sebou prináša situácie, ktoré si vyžadujú oznámenie zlej správy – tak aj v školstve, ..

24,00 €