Články

Spoznajte skutočne nové učebnice pre prváčikov

Spoznajte skutočne nové učebnice pre prváčikov
S príchodom nového kurikula do škôl sa otvára priestor pre moderné a inovatívne vzdelávacie materiály. Zatiaľ čo mnohé vydavateľstvá prispôsobujú existujúce učebnice, učebnicové vydavateľstvo EXPOL PEDAGOGIKA prináša niečo úplne iné: úplne nové čítanky a písanky vytvorené od základov špeciálne pre nové kurikulum!

Tieto pracovné učebnice a písanky, na ktorých pracoval nový autorský tím, nie sú len prefarbené staré verzie. Sú to kompletné novinky so sviežim, moderným obsahom a novou metodikou, ktorá zohľadňuje súčasné trendy vo vzdelávaní.


Prečo si vybrať nové učebnice od EXPOL PEDAGOGIKA?

  • 100% v súlade s novým kurikulom: Obsah je navrhnutý tak, aby dokonale reflektoval nové požiadavky a vzdelávacie štandardy.
  • Nový autorský tím: Tím skúsených pedagógov a didaktikov s moderným pohľadom na vyučovanie slovenského jazyka a literatúry.
  • Nový obsah: Nájdete v nich texty, ktoré sú pre deti blízke a atraktívne, pomôžu im rozvíjať čitateľskú gramotnosť a kritické myslenie. Písanky vedú žiakov k osvojeniu si správneho a úhľadného písania.


NOVÉ čítanky a NOVÉ písanky

Trojica pracovných učebníc (šlabikárov) z oblasti Slovenský jazyk a literatúra pre 1. cyklus základných škôl vytvorená podľa nového Štátneho vzdelávacieho programu 2023 a k tomu trojica pracovných zošitov (písaniek) podľa nového ŠVP 2023 sú výsledkom dôsledného, niekoľkoročného vývoja, keď autori kládli dôraz na didaktické princípy, ktoré vedú žiakov k hlbšiemu pochopeniu učiva a k rozvoju kľúčových kompetencií.


ŠLABIKÁR A – prípravné obdobie obsahuje:

rozvoj fonematického uvedomenia (schopnosť rozlišovať a manipulovať s hláskami v slovách, nenásilne ich spájať do slabík),

rozvoj zrakovej a sluchovej percepcie,

rozvoj vizuálnej pamäte pri rozlišovaní veľkých tlačených písmen, jemnej motoriky a koordinácie oko-ruka,

rozlišovanie zvukov v slovách,

identifikácia prvých a posledných hlások,

rozkladanie slov na slabiky,

rozvoj slovnej zásoby a porozumenia hovoreného slova,

orientácia v knihe,

čítanie zľava doprava,

rozlišovanie písmen od obrázkov,

cvičenia na nácvik veľkých tlačených písmen slovenskej abecedy (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, X, Y, Z).

Dôraz sa kladie na hravé a interaktívne aktivity, ktoré deti motivujú a pripravujú na samotné čítanie a písanie.


PÍSANKA A obsahuje:

aktivity, ktoré podporujú koordináciu oko-ruka a presnosť pohybov, čo je kľúčové pre písanie,

rôzne kresliace aktivity, ako sú čiary, vlnovky a kruhy, ktoré pomáhajú deťom získať kontrolu nad pohybom ruky,

cvičenia na kreslenie jednoduchých geometrických tvarov a línií, ktoré sú základom pre písanie písmen,

cvičenia na kreslenie tvarov podobných písmenám, ktoré deťom uľahčia prechod k písaniu skutočných písmen.


ŠLABIKÁR B – šlabikárové obdobie obsahuje:

cvičenia na rozpoznávanie jednotlivých písmen abecedy, ich tvary a zvukové hodnoty,

nácvik všetkých tvarov písmen slovenskej abecedy (veľké a malé tlačené, veľké a malé písané) v nasledujúcom poradí: M, m, A, a, I, i, L, l, U, u, O, o, V, v, E, e, S, s, N, n, J, j, T, t, Z, z, P, p, Y, y, R, r, K, k, B, b, D, d, C, c, H, h, F, f, G, g,

spájanie písmen do slabík a slov, nácvik čítania písmen, slov a viet s porozumením.

Dôraz sa kladie na postupné a systematické preberanie písmen, nácvik čítania s porozumením a rozvoj aktívnej slovnej zásoby. 


PÍSANKA B obsahuje:

postupné precvičovanie písania všetkých písmen abecedy, pričom sa kladie dôraz na správny tvar a ťahy,

cvičenia na spájanie písmen do slabík a slov,

precvičovanie písania slov, ktoré sa deti učia v šlabikári,

nácvik písania krátkych, jednoduchých viet.


ŠLABIKÁR C – čítankové obdobie obsahuje:

cvičenia na nácvik „motýlích písmen“, ch, dz, dž, ä, ô, dvojhlásky, ĺ, ŕ, x, q, w, de, te, ne, le, di, ti ,ni, li, ou,

žiaci sa učia plynule a správne čítať rôzne typy textov,

zameriavajú sa na správnu intonáciu a dôraz pri čítaní,

sa učia porozumieť obsahu prečítaného textu,

precvičujú si schopnosť odpovedať na otázky týkajúce sa prečítaného textu,

učia sa reprodukovať prečítaný text a vyjadrovať svoje myšlienky a pocity.

Dôraz sa kladie na plynulé a výrazné čítanie, čítanie s porozumením a rozvoj kritického myslenia.


PÍSANKA C obsahuje:

postupné precvičovanie „motýlích písmen“, ch, dz, dž, ä, ô, dvojhlásky, ĺ, ŕ, x, q, w, de, te, ne, le, di, ti ,ni, li, ou,

cvičenia na upevňovanie si správnych tvarov písmen a na správne rozloženie textu na riadku,

cvičenia na plynulé a čitateľné písanie,

cvičenia na písanie slov a viet,

nácvik používania diakritických znamienok a interpunkcie,

prepis tlačeného textu na písaný,

odpovedanie na otázok,

opis obrázkov.


Čítanky: Príbehy a texty sú vybrané tak, aby motivovali k čítaniu s porozumením a podporovali diskusiu.

Písanky: Precvičujú písanie a zároveň rozvíjajú jemnú motoriku a grafomotorické zručnosti, ktoré sú nevyhnutné pre úspešný štart v škole.


Žiakov celým učením sprevádzajú postavičky LEO a AMI. Proces učenia dopĺňajú praktické činnosti žiakov ako napríklad vyfarbovanie, či kreslenie. Úvodné cvičenia sú zamerané vždy na oboznámenie sa s novým tvarom písmena, ďalšie cvičenia prinášajú vyhľadávanie písmena v texte, určovanie prvej hlásky v slovách a pod. 

Ak hľadáte skutočnú kvalitu a inováciu, ktorá posunie vašu výučbu na novú úroveň, vyberte si čítanky a písanky od EXPOL PEDAGOGIKA. 

Viac informácií a možnosť objednania nájdete tu