6. ročník medzinárodnej odbornej konferencie pre pedagógov

Články

Na koho z lektorov sa môžete tento rok tešiť?

Eichhorn

Christoph Eichhorn
Pedagogická vysoká škola, Sant Gallen

Vyštudoval psychológiu, v súčasnosti pôsobí ako supervízor a psychologický psychoterapeut. Pracuje vo švajčiarskom Graubünden ako tréner so zameraním na zdravotnú psychológiu a sebamanažment.

„Manažment triedy znamená konať už v zárodku vyrušovania. Presnejšie: Konať skôr ako vyrušovanie nastane, konať predvídavo."

Václav Trojan

PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova Praha

Vedúci katedry Centrum školského manažmentu na Pedagogickej fakulte UK v Prahe, je spolugarantom odboru školský manažment, spolupracuje na systéme vzdelávania riadiacich pracovníkov v ČR s ministerstvom školstva. Od roku 2011 je členom tímu expertov v medzinárodnom projekte European policy Network on School Leadership.

„Pokiaľ budeme riaditeľa tlačiť do toho, aby vždy po nejakom čase obhajoval svoju funkciu, aby pred politikmi dokazoval, že školu riadi dobre, dovtedy sa žiadny školský systém – či už český alebo slovenský – nemôže posunúť ďalej."

Peter Bero

doc. RNDr. Peter Bero, PhD.
LiberaTerra, s.r.o.

Svoje bohaté odborné skúsenosti získal ako stredoškolský učiteľ (GAMČA), vysokoškolský učiteľ (EF STU, FMFI UK), manažér, kouč osobného rozvoja, lektor vzdelávania zameraného na osobný rozvoj učiteľov, autor učebníc z matematiky, autor odborných publikácií z didaktiky matematiky, autor popularizačných kníh z matematiky.

Zuzana Berová

Mgr. Zuzana Berová
LiberaTerra, s.r.o.

Venuje sa matematike, didaktike a vzdelávaniu dospelých. Jej srdcovou záležitosťou je vzdelávanie učiteľov. Vedie semináre z oblasti osobného rozvoja a didaktické semináre. Je autorkou učebníc, pracovných zošitov, didaktických materiálov a odborných článkov.

Jarmila Belešová

Ing. Jarmila Belešová
Odborníčka v oblasti personalistiky pre školy

Celý život pracuje v oblasti pracovného práva a odmeňovania. 17 rokov pôsobila na Univerzite Komenského ako personalistka a vedúca personálneho útvaru. 20 rokov pôsobila na MŠVVaŠ SR na personálnom odbore. Podieľa sa na príprave právnych predpisov najmä z oblasti odmeňovania zamestnancov rezortu a súvisiacich predpisov.

Jana Žitňanská

Mgr. Jana Žitňanská
Poslankyňa Európskeho parlamentu

Vyštudovala žurnalistiku na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Pracovala ako novinárka vo viacerých slovenských médiach, bola členkou Rady pre vysielanie a retransmisiu a poslankyňou Národnej rady Slovenskej republiky, kde zastávala miesto popredsedníčky Výboru pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport. Momentálne je poslankyňou Európskeho parlamentu, v ktorom pôsobí ako podpredsedníčka Výboru pre práva žien a rodovú rovnosť a ako členka Výboru pre zamestnanosť a sociálne veci.
Snaží sa zlepšovať život ľudí so zdravotným postihnutím, ale aj ostatných, ktorí ťahajú za kratší koniec. Dlhodobo sa zasadzuje za to, aby v našom vzdelávacom systéme existoval právny nárok na asistentov učiteľa pre deti, ktoré ho potrebujú a celkovo sa vytvorili podmienky pre inkluzívne vzdelávanie. V roku 2015 zorganizovala seminár o príprave budúcich učiteľov, výstupom ktorého je séria odporúčaní expertov z prostredia vysokých škôl, štátnej správy a neziskového sektora pre zvýšenie atraktivity učiteľského povolania a pre zlepšenie kvality ich prípravy.

Žoldošová Kristína

doc. PaedDr. Kristína Žoldošová, PhD.
Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, Katedra školskej pedagogiky, prodekanka pre medzinárodnú spoluprácu a vzťahy s verejnosťou

Vyštudovala učiteľstvo pre druhý stupeň základných škôl na PdF TU v Trnave so špecializáciou prírodopis – chémia. Je spoluzakladateľkou Terénneho pracoviska prírodovedného vzdelávania TU v Modre – Harmónii. Hlavnou oblasťou, ktorej sa v súčasnosti venuje je problematika rozvoja prírodovednej gramotnosti od predprimárneho po primárne vzdelávanie a to najmä v oblasti rozvoja kognitívnych schopností potrebných pri tvorbe vedeckého systému poznatkov. Aktuálne sa venuje rozpracovávaniu výskumne ladenej koncepcie prírodovedného vzdelávania (IBSE – Inquiry Based Science Education) v podmienkach slovenského edukačného systému.

Eva Espermueller

Eva Espermüller-Jug
Štátna dievčenská škola Anna-Frank, Mníchov, Nemecko

Od roku 2000 až do februára 2016 riadila Štátnu dievčenskú školu Anna-Frank v nemeckom Mníchove. Vďaka jej úsiliu presadzovať holistický vzdelávací koncept a spolu s vedeckým zameraním inšpirovať najmä dievčatá pre vedu a techniku, získala škola pod jej vedením mnoho ocenení a vyznamenaní. Tým najcennejším bola cena Nemecká škola roka 2014. Od novembra 2015 pracuje ako členka programového tímu Nemeckej školskej akadémie a angažuje sa v šírení myšlienok dobrej školy.

Irena Trojanová

Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova Praha, katedra Centrum školského manažmentu

Je riaditeľkou základnej školy Bohumila Hrabala v Prahe a odbornou asistentkou na katedre Centrum školského manažmentu Univerzity Karlovej v Prahe, kde garantuje modul Vedenie ľudí. Odovzdávaniu znalostí a zručností z oblasti vedenia ľudí a personálnych činností sa venuje aj v rámci lektorskej činnosti ako certifikovaný lektor vzdelávania dospelých. Svoje odborné semináre dopĺňa aktuálnymi príkladmi zo školskej praxe. Je autorkou celého radu odborných článkov a publikácií.

René Bílik

prof. PaedDr. René Bílik, CSc
dekan Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave

Vyštudoval učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a občianskej náuky na Pedagogickej fakulte v Nitre. Pôsobil ako učiteľ na SOU stavebnom v Pezinku, pracoval ako samostatný vedecký pracovník Ústavu slovenskej literatúry SAV, v rokoch 1994 – 1998 bol viceprimátorom mesta Pezinok, v rokoch 1998 – 2002 prednostom Okresného úradu v Pezinku. Od roku 2004 do r. 2012 viedol Katedru slovenského jazyka a literatúry PdF TU. Habilitoval sa na Filozofickej fakulte Trnavskej univerzity v odbore dejiny umenia a kultúry v r. 2004 a po úspešnom absolvovaní inauguračného konania na FF UKF v Nitre ho v januári 2011 prezident republiky vymenoval za vysokoškolského profesora v odbore teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr. Je autorom štyroch vedeckých monografií, dvoch vysokoškolských učebníc, k dispozícii je aj knižné vydanie jeho publicistických článkov a rovnako aj knižné vydania antológií a slovníkov, na ktorých sa spoluautorsky podieľal . Publikoval desiatky vedeckých štúdií v domácich i zahraničných vedeckých časopisoch a zborníkoch, viedol domáce výskumné projekty.

Chetan

Chetan Sinha
Katedra psychológie, Christ University, India

Pôsobí na Katedre psychológie Christ University v Indii. Postgraduálne štúdium úspešne absolvoval na Jawaharlal Nehru University v Indii, v rámci ktorého sa venoval výskumu sociálnych triednych identít a tiež pedagogickému leadershipu. Na konferencii vystúpi s príspevkom na tému Učitelia ako lídri vzdelávania – ich rola v pedagogických stratégiách, kurikule aj vedomí. Voliteľné semináre postavil zase na svojich skúsenostiach s prácou v indickej triede: Aký vplyv na úspech a neúspech vo vzdelávaní má sociálny status žiaka?

Alex Urban

Dr. Alex Urban
Nadácia Heidehof, Stuttgart

Vyštudoval chémiu a matematiku na univerzite v nemeckom meste Tuebingen. Doktorandské štúdium absolvoval v The Institute for Physical Chemistry. Pokračoval v štúdiu učiteľstva chémie a matematiky pre stredné školy. Od roku 1983 vedie projekt s názvom „Vzdelávanie talentovaných študentov v prírodných vedách" v Heidehof Nadácii v meste Stuttgart. Od roku 1992 pôsobí ako CEO v Nadácii Heidehof, Stuttgart.

Marek Tesar

Dr. Marek Tesar, PhD., MA, TTC
The University of Auckland, New Zealand

Prednáša na University of Auckland, Nový Zéland témy raného detstva a vzdelávania učiteľov. Publikuje vo svetových časopisoch a editovaných knihách, vedie viacero medzinárodných projektov a jeho práca získala početné medzinárodné ocenenia na Novom Zélande, v Austrálii a v USA.

„Vedomosti neznamenajú všetko. Učiteľ nie je Google. A ani žiak nemá byť Google. Práve rôznorodosť obohacuje. To, že sme všetci iní a prichádzame do školy s inými vedomosťami, znamená, že vytvárame spoločne komunitu. Obohacujeme sa navzájom."

Roman Rosch

Dr. Roman Rösch
Riaditeľ Die Deutsche Schulakademie

Takmer 10 rokov pôsobil ako pedagóg pre Nadáciu Roberta Boscha a bol zodpovedný za úsek vzdelávania a školské programy nadácie. Od začiatku stál pri zrode „Deutschen Schulpreis" a prispel k jej procesnému rozvoju. Od 1. januára 2015 pôsobí ako výkonný riaditeľ úsekov pre správu a spoluprácu v Deutsche Schulakademie.

Peter Minárik

MUDr. Peter Minárik, PhD.
Onkologický ústav svätej Alžbety

Pracuje ako gastroenterológ na Onkologickom ústave svätej Alžbety (od roku 2004) a ako učiteľ na Vysokej škole zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety (od roku 2015). Okrem toho sa v Poradni Onlife venuje individuálnemu poradenstvu v oblasti nadváhy a obezity, podvýživy a porúch trávenia (od roku 2004). Posledné roky sa so zvýšeným záujmom venuje problematike vzťahu výživy, obezity a životného štýlu k zhubným nádorom. Jeho hlavným profesijným záujmom je hľadanie úlohy lekárov a farmaceutov pri podpore verejného zdravia a prevencii chronických chorôb, predovšetkým pri prevencii rakoviny. Okrem publikačnej a prednáškovej činnosti sa dlhé roky venuje aj popularizácii zdravého životného štýlu a prevencie chronických chorôb.

Mgr. Katarína Tamášová Karácsonyová

Mgr. Katarína Tamášová Karácsonyová
OVeS, s.r.o.

Študovala na Univerzite J. A. Komenského v Bratislave andragogiku so špecializáciou na personálny manažment. Od roku 2000 pracovala na pozícii vedúcej oddelenia v Štátnej školskej inšpekcii. Oprávnenie na výkon finančnej kontroly s celoštátnou platnosťou získala v roku 2003. Od roku 2008 sa vo vlastnej firme OVeS venuje metodickej činnosti v oblasti účtovníctva. Je autorkou 2 akreditovaných vzdelávacích programov pre školy a 2 akreditovaných vzdelávacích programov pre obce v oblasti ich účtovníctva, financovania, finančnej kontroly a personálnej politiky.

Vladimír Burjan

RNDr. Vladimír Burjan
Exam Testing, Dobrá škola

Od štvrtého roku života pôsobí v školstve. Postupne bol škôlkarom, žiakom ZŠ (Duklianska ul. BA), gymnazistom (GAMČA), vysokoškolákom (MFF UK), učiteľom matematiky na gymnáziu (GAMČA), riaditeľom odboru na ministerstve školstva, vedúcim skupiny merania výsledkov vzdelávania na Výskumnom ústave pedagogickom, externým učiteľom na MFF UK (prednáška o testovaní), rodičom dvoch školopovinných detí a členom rady školy (GAMČA). Ešte nebol inšpektorom (nechce), ministrom (nechce) a školníkom (zvažuje). Okrem toho je už devätnásty rok riaditeľom firmy EXAM Testing a od septembra 2009 aj vydavateľom a šéfredaktorom časopisu DOBRÁ ŠKOLA.

Martin Lindner

prof. Dr. Martin Lindner
Martin Luther Universität Halle-Wittenberg, Nemecko

Od roku 2000 koordinuje program SINUS, pracoval v Inštitúte pre vývoj kvality škôl. Je profesorom didaktiky biológie na univerzite Martina Luthera v Halle – Wittenberg v Nemecku.

Lukšík Ivan

prof. PhDr. Ivan Lukšík, CSc.
Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta

Sociálny a pedagogický psychológ a pedagóg, zaoberá sa výskumom vzdelávania a starostlivosti o marginalizované detí a deti v ťažkých životných situáciách. Zaoberá sa tiež prechodom mladých ľudí z ústavnej starostlivosti do bežného života a tiež sociálnymi a pedagogickými otázkami sexuality, rodu a reprodukcie. Je spoluautorom publikácií Deti v ťažkých životných situáciách, Kultúra školy a výchovných zariadení a Sexualita a rodovosť v sociálnych a výchovných súvislostiach. Je členom redakčnej rady časopisu Human Affairs. Podieľa sa na realizácii výskumných a aplikačných projektov zameraných na ústavnú starostlivosť, chudobu a marginalizáciu detí, sexuálne a reprodukčné zdravia v spolupráci s WHO, IOM a ďalšími organizáciami.

Pupala

prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc.
Pedagogická fakulta Trnavskej Univerzity a SAV v Bratislave, vedúci autorského tímu nového ŠVP pre predprimárne vzdelávanie v MŠ

Absolvoval štúdium pedagogiky na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. V roku 1995 obhájil dizertačnú prácu (FF UK), habilitoval sa v roku 1998 (PdF UK), v roku 2006 bol vymenovaný za profesora pedagogiky. Pôsobil vo viacerých oblastiach rezortu školstva – ako učiteľ základnej a strednej školy, metodik ďalšieho vzdelávania učiteľov, výskumný pracovník. Od roku 1993 je vysokoškolským pedagógom. Výskumne sa orientuje na problematiku teórie kultúrnej gramotnosti a základného vzdelávania.

Sládečková

Ing. Jana Sládečková, PhD.
MŠVVaŠ SR
Absolventka VŠE v Bratislave pracovala po ukončení vysokej školy ako matematik-analytik výpočtového strediska v Datasystéme Bratislava a na Pozemných stavbách v Trnave. Od roku 1991 bola zamestnaná postupne na Školskej správe v Trnave ako vedúca oddelenia PaM, na Krajskom úrade v Trnave a VÚC Trnava ako vedúca odboru financovania školstva. Od roku 2003 pracuje na MŠ VVaŠ SR vo funkcii riaditeľky odboru financovania regionálneho školstva. Doktorandské štúdium ukončila v roku 2014 na Univerzite Mateja Bela v B. Bystrici.

Kaščák

doc. PaedDr. Ondrej Kaščák, PhD.
Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita

Je docentom pedagogiky na Trnavskej univerzite v Trnave, kde je súčasne vedúcim katedry školskej pedagogiky. Taktiež pôsobí ako samostatný vedecký pracovník Centra pedagogického výskumu v Slovenskej akadémii vied v Bratislave. Zaoberá sa konceptuálnou analýzou pedagogického diskurzu a problematikou sociológie vzdelávania. Od založenia do súčasnosti je vedúcim redaktorom časopisu Journal of Pedagogy. Je členom Skupiny expertov na sociálne aspekty vzdelávania a prípravy (NESET) pri Európskej komisii, ako aj členom Rady pre systémové zmeny v školstve pri Ministerstve školstva Slovenskej republiky. Je členom viacerých vedeckých rád (PdF TU, ÚVSK SAV, ŠPÚ), pracovných skupín grantových agentúr (VEGA, KEGA) a vedeckých spoločností a asociácií (Sektion Soziologie der Kindheit, Deutsche Gesellschaft für Soziologie; Česká asociace pedagogického výzkumu).

Martin Bodis

PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.
ZŠ s MŠ kráľa Svätopluka Šintava

Od roku 2002 pôsobí ako riaditeľ ZŠ s MŠ kráľa Svätopluka v Šintave. Je zakladateľom a presadzovateľom myšlienky spoločnej školy.

„Len kriticky mysliaci a slobodný učiteľ dokáže vychovať slobodných a kriticky mysliacich žiakov. Učitelia musia mať možnosť výberu, je potrebné poznať a poučiť sa od iných, avšak zvoliť si svoju cestu. Až potom máme právo túto istú schopnosť vyžadovať od našich detí. A táto konferencia je pre nich v tomto smere neoceniteľným prínosom."

Kamrlova

Mgr. Barbora Kamrlová, PhD., M.A.
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky; Univerzita Komenského v Bratislave; Katedra algebry, geometrie a didaktiky matematiky

Pôsobí na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, kde vyučuje predmety ako: nové pedagogické prístupy k vyučovaniu nielen matematiky; problémy vyučovania matematiky na 2. stupni ZŠ; didaktický seminár zo školskej matematiky.

Dianovská

Mgr. Alžbeta Štofková Dianovská
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie

Ukončila štúdium na Pedagogickej fakulte UK Bratislava v roku 1998. Ako výchovná poradkyňa pracuje na základnej škole od roku 2000, je predsedníčkou Informačno-koordinačnej rady Asociácie výchovných poradcov, externou pracovníčkou Metodicko-výskumného kabinetu výchovného a psychologického poradenstva a prevencie pri Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave. Pracuje v expertných skupinách Ministerstva školstva SR. Zároveň je autorkou dvoch úspešných europrojektov v oblasti rozvoja kariérového poradenstva na základných školách. Spolupracuje tiež s Euroguidance centrum Slovenskej republiky a Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny.

Borsikova

PhDr. Bernardína Borsíková, PhD.
Tlačová agentúra Slovenskej republiky

Pôsobila ako redaktorka Slovenského rozhlasu, kde neskôr pracovala vo funkcii riaditeľky úseku riadenia ľudských zdrojov. V štátnej správe pôsobila ako generálny štátny radca – vedúca služobného úradu na MH SR. Od roku 2007 pracuje ako personálna manažérka v TASR a zároveň od roku 2001 pôsobí ako vysokoškolská pedagogička na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Dlhodobo sa venuje problematike personálneho manažmentu a marketingu, vydala dve monografie, vysokoškolskú učebnicu a publikovala desiatky príspevkov v RAABE.

Krizo

PaedDr. Mgr. Viktor Križo
ZŠ Dubová 1, Bratislava, učiteľ a špeciálny pedagóg

Pracuje ako učiteľ a špeciálny pedagóg na bežnej základnej škole v Bratislave a ďalej študuje v odbore psychológia. Venuje sa niekoľko rokov problematike integrácie, školskej klíme a zavedeniu komplexného systému starostlivosti o dieťa v školskom prostredí. Dlhodobo sa zaujíma o systémové zmeny v školstve smerom od výkonového zamerania školy k autoevaluácii a prosociálnosti, viery v osobnosti detí...

Stadtrucker

PaedDr. Roman Stadtrucker
Základná škola s materskou školou Mateja Bela Funtíka v Očovej, učiteľ fyziky a techniky

Absolvoval vysokoškolské štúdium na Fakulte prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici – odbor učiteľstvo fyziky a techniky. Pracoval na odbore informatiky Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Nasledujúcich 10 rokov bola jeho pracovná činnosť zameraná na oblasť IT manažmentu, kedy pôsobil v riadiacich funkciách v spoločnosti SOFTIP, a. s. V roku 2007 založil akciovú spoločnosť Euroaltis, a. s. (teraz súčasť Datalan, a. s.), ktorá sa stala lídrom v poskytovaní komplexných informačných systémov v miestnej samospráve. V súčasnosti pôsobí ako učiteľ fyziky a techniky v Základnej škole s materskou školou Mateja Bela Funtíka v Očovej. Od roku 2013 je externým doktorandom na Katedre techniky a technológií FPV UMB v Banskej Bystrici v študijnom programe Didaktika technických odborných predmetov. Svoju výskumnú činnosť zameriava na inovácie a využívanie informačných a komunikačných technológií vo vyučovaní predmetu Technika v základných školách.

Vicenova

RNDr. Helena Vicenová
Základná škola, Bratislava

Vyštudovala na Prírodovedeckej fakulte v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka predmetov chémia a fyzika na gymnáziu a základnej škole v Bratislave, i v národných projektoch ŠIOV-u a NÚCEM-u. Je autorkou a spoluautorkou učebníc chémie pre ZŠ a zodpovedajúce ročníky gymnázií s osemročným štúdiom, tvorí úlohy chemickej olympiády v kategórii D. Ako predsedníčka správnej rady Združenia učiteľov chémie (ZUCH) a šéfredaktorka časopisu Dnešná škola – človek a príroda sprostredkúva učiteľom chémie odborné informácie a metodickú pomoc v súlade s cieľmi združenia. V rámci spolupráce ZUCH a ZŠ s MŠ kráľa Svätopluka Šintava druhý rok vedie krúžok pre predškolákov Malí výskumníci.

Ožvoldová

doc. RNDr. Miroslava Ožvoldová, CSc.
Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, vedúca Katedry fyziky

V roku 1973 ukončila štúdium v odbore experimentálna fyzika kondenzovaných látok na Prírodovedeckej fakulte UK v Bratislave, kde i pokračovala v štúdiu. V roku 1981 získala vedeckú hodnosť kandidáta fyzikálnych a matematických vied. Počas svojej praxe pôsobila na Katedre fyziky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Trnave, po jej zrušení v Trnave bola delimitovaná na Materiálovo-technologickú fakultu STU v Bratislave, so sídlom v Trnave. V roku 1992 sa habilitovala a získala titul doc. V odbornej práci publikovala v oblasti optických vlastností špeciálnych skiel pre optoelektroniku V súčasnosti sa zaoberá skúmaním vlastností opticky a fotoelektricky aktívnych molekulárnych látok pre oblasť organickej a molekulárnej fyziky. Súčasťou výskumných aktivít sú i výskumy týkajúce sa moderných technológií vzdelávania, ako i v problematika moderných aspektov využitia informačno-komunikačných technológií vo vzdelávaní na všetkých úrovniach, najmä však vzdialenými laboratóriami, Integrovaným e-Learningom a organizáciou vzdialených laboratórií v rámci EU a ich využívania vo vedecky orientovanom prírodovednom vzdelávaní.

Kriglerová

Mgr. Elena Gallová Kriglerová
riaditeľka Centra pre výskum etnicity a kultúry (CVEK), sociologička

Vyštudovala sociológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. V roku 2005 sa spolupodieľala na založení Centra pre výskum etnicity a kultúry. Od roku 2012 v ňom pôsobí ako riaditeľka. Kultúrna integrácia, prístup detí z prostredia menšín k vzdelávaniu a interetnické vzťahy sú témami, ktorými sa zaoberá najčastejšie. V minulosti realizovala viacero výskumných projektov zameraných na situáciu Rómov a migrantov na Slovensku. V roku 2009 sa spolupodieľala na výskumnom projekte zameranom na situáciu detí migrantov na slovenských školách. Na základe výsledkov výskumu CVEK v spolupráci s Nadáciou Milana Šimečku vypracoval vzdelávací program pre učiteľov, ktorý bol akreditovaný Ministerstvom školstva SR. Tento vzdelávací cyklus bol zameraný na podporu učiteľov, ktorí vzdelávajú deti cudzincov. Elena Kriglerová v ňom pôsobila ako lektorka. Zároveň sa podieľa na rôznych analýzach verejných politík, ktoré sú zamerané na menšiny, migráciu a ľudské práva. Spolupodieľala sa aj na príprave Integračnej politiky voči migrantom, ktorá bola vládou prijatá v roku 2014. Je zároveň autorkou a spoluautorkou viacerých publikácií venovaných uvedeným témam.

Kriglerová

Mgr. Evelína Trubiansky
ERASMUS PLUS TEACHERS, Truel s.r.o.

Už šesť rokov pôsobí ako projektová konzultantka/lektorka, ktorá sa venuje projektovej podpore učiteľov - uchádzajúcich sa o vzdelávacie granty v rámci EU. S jej podporou už viac ako 130 slovenských pedagógov vycestovalo za svojím vzdelávacím snom do Veľkej Británie, Írska, Nemecka, Rakúska, Švédska či na Maltu. Zároveň pôsobí ako manažérka a lektorka v jazykovej škole ACTION SCHOOL v Banskej Bystrici. Jej vášňou je vzdelávanie dospelých: kreatívny a individuálny prístup k učiacemu.

Bronka Palugova

Mgr. Bronislava Palugová
MŠ Cabanova, učiteľ pre predprimárne vzdelávanie

Vyštudovala na Univerzite Komenského v Bratislave Pedagogickú fakultu, odbor Predškolská pedagogika – Učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ. Od roku 2002 pracuje v materskej škole na Cabanovej 44 v Bratislave ako učiteľ pre predprimárne vzdelávanie.

Keryova

Ing. Dagmar Kéryová
Viceprezidentka slovenskej pobočky Medzinárodnej federácie koučov ICF (International Coach Federation)

Je medzinárodne certifikovaný kouč, facilitátor a tréner. Vďaka dlhoročnému pôsobeniu (od 1997) v oblasti komunikácie a riadenia tímov získala množstvo znalostí a skúseností v oblasti firemnej, krízovej či internej komunikácie z pozície spolumajiteľky a senior konzultantky najväčšej komunikačnej agentúry na Slovensku. V koučingu používa metódu Co-Active, ktorú vyštudovala v Paríži (Francúzsko) v programe The Coach Training Institute. V individuálnom koučingu má od roku 2009 viac ako 450 hodín praxe. Venuje sa predovšetkým témam kariérneho rozvoja, budovania osobného vodcovstva a manažmentu zmien v osobných životoch ľudí aj v organizáciách. Ako zakladajúca členka neziskovej organizácie Srdce Slovenska sa venuje aj otázkam spolupráce mužov a žien v biznise a problematike ženského vodcovstva.

Krajcovicova Mgr. Viera Krajčovičová
O.Z. Domáce vzdelávanie na Slovensku

Vyštudovala Fakultu matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, odbor učiteľstvo matematika – fyzika. Krátko pôsobila ako pedagogický zamestnanec v Iuvente. Vďaka svojim šiestim deťom môže byť už 16 rokov na materskej dovolenke. Dobrodružstvom domáceho vzdelávania žije jej rodina od roku 2011. V súčasnosti doma učí štyroch synov na prvom i druhom stupni ZŠ. Od roku 2012 je predsedníčkou OZ Domáce vzdelávanie na Slovensku, s ktorým sa snaží implementovať homeschooling do vzdelávacieho systému v SR.
Johanna Johanna Mierendorff
Univerzita Martina Luthera, Halle

Je profesorkou Sociálnej pedagogiky a raného detstva na Univerzite Martina Luthera v Halle – Wittenbergu (Nemecko). Jej práca je teoreticky a empiricky zameraná najmä na detstvo ako sociálny a kultúrny fenomén a na vzájomný vzťah medzi detstvom a sociálnym štátom (politiky týkajúce sa detí, mládeže a rodiny). Okrem toho sa tiež zaujíma o nové procesy sociálnej nerovnosti v detstve, a v tomto kontexte tiež o následky zmeny inštitucionálnych usporiadaní vo výchove a vzdelávaní v ranom detstve. Jej súčasný výskumný project "Rozdiel/Odlišnosť v inštitucionálnom usporiadaní vo výchove a vzdelávaní v ranom detstve", ktorý je súčasťou širšieho výskumu výskumnej skupiny "Mechanizmus elitnej formácie v nemeckom vzdelávacom systéme" je zameraný na výskum sociálnej nerovnosti. Projekt sa venuje komerčným vysoko-nákladovým centrám detskej starostlivosti a zameriava sa na otázku, aké dôsledky ďalšej diferenciácie a hierarchizácie starostlivosti o deti v centrách môžeme pozorovať a aké nové procesy inštitucionálnej odlišnosti môžeme identifikovať.
Fusek Švingálová

Mgr. Jozefína Fusek Švingálová
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPaP)

Vyštudovala magisterské štúdium psychológie na FSEV Univerzity Komenského v Bratislave. Od roku 2014 pôsobí vo Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie, v rámci pôsobenia na Ústave pracovala na Národnom projekte s názvom „Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí" ako odborný zamestnanec metodického-výskumného kabinetu VÚDPaP. Zaoberá sa prácou s deťmi, kariérovým poradenstvom a problematikou výkonovej motivácie.

Lipovská Mgr. Hedvika Lipovská
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPaP)

Úspešne absolvovala magisterské štúdium psychológie v Trnave. Od roku 2013 pracuje ako psychológ vo Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave, kde sa ako odborný zamestnanec metodicko-výskumného kabinetu podieľala aj na realizácii Národného projektu VÚDPaP s názvom: ,,Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí". V súčasnosti sa zaoberá zabezpečovaním metodických a školiacich aktivít pre odborných zamestnancov systému výchovného poradenstva a prevencie. Okrem toho sa venuje poradenstvu pre deti a rodičov v oblasti riešenia rôznych vývinových problémov a tiež v oblasti profesijnej orientácie.