Články

Poctivá príprava na školu

Poctivá príprava na školu
Práve prebiehajú zápisy predškolákov do prvých ročníkov základných škôl. Povinná školská dochádzka začína začiatkom školského roka, ktorý nasleduje po dni, keď dieťa dovŕši šiesty rok veku a dosiahne školskú spôsobilosť. 

Školská zrelosť

Tá sa chápe komplexne a odborníci ju definujú ako určitý stupeň telesného, rozumového, emocionálneho a sociálneho vývinu, ktorý umožňuje dieťaťu úspešne nadobúdať a osvojovať si školské vedomosti, poznatky a zručnosti. K nim patrí tiež telesná, mentálna a sociálna spôsobilosť. Nástup do školy kladie na dieťa nároky, a preto by malo okolo 6. roku veku byť emocionálne zrelé s rozvinutou rečou bez rečových chýb, malo by dosiahnuť určitý stupeň sluchového a fonologického uvedomovania. Znakom školskej zrelosti je aj dostatočná úroveň grafomotoriky a motoriky, rozvinuté predmatematické schopnosti. Všetky tieto parametre zaručujú hladký nástup dieťaťa do školy. 


Domáca príprava 

Pre aktívnych rodičov, ktorým nestačí príprava dieťaťa v materskej škole, poslúži trojica pracovných zošitov KULIFERDO ide do školy, ktorá zaručí rozvoj predškoláka a jeho prípravu do školy po všetkých stránkach. Pracovné zošity obsahujú pracovné listy zisťujúce úroveň školskej pripravenosti. Na konci každej časti pracovného bloku sa nachádza vyhodnotenie splnenej úlohy odrážajúce dosiahnutú úroveň pripravenosti v danej oblasti.  Toto zistenie pomáha rodičovi zorientovať sa, v čom dieťa podáva nadpriemerný výkon a v čom naopak, treba ešte pridať. Ak rodič zistí nedostatočnú úroveň v niektorej z oblastí, je potrebné zamerať sa na ňu podobnými úlohami a zadaniami. To zabezpečí prirodzenejší a bezproblémový nástup dieťaťa do školy. 

Každý pracovný zošit sa sústreďuje na určitú oblasť rozvoja školskej zrelosti.

KULIFERDO ide do školy 1 prináša úlohy v troch oblastiach: 

MOTORIKA – oblasť hrubej a jemnej motoriky, grafomotoriky, pravo-ľavej a priestorovej orientácie, predmatematických predstáv a myslenia.

ZMYSLY – oblasť zrakového a sluchového vnímania, reči a oblasť koordinácie ruky a oka (tzv. vizuomotoriky).

EMÓCIE – oblasť spolupráce a sociálnej zrelosti, pozornosti a pracovnej zrelosti, pracovného tempa, emocionálnej zrelosti a oblasť všeobecných poznatkov.


KULIFERDO ide do školy 2 je rozdelený do desiatich tematických oblastí a to: Pohyb, Samostatnosť, Motorika, Vnímanie, Tvorivosť, Myslenie, Pravidlá, Jazyk a reč, Vedomosti a Pamäť.


KULIFERDO ide do školy 3 umožňuje deťom upevňovať si svoje poznatky a školské predpoklady v oblasti jemnej a hrubej motoriky, zrakového a sluchového vnímania, koordinácie ruky a oka, tvorivosti, myslenia, pravidiel, jazyka a reči, vedomostí a pamäte, pohybu a samostatnosti.