ELEKTRONICKÉ PUBLIKÁCIE S UMELOU INTELIGENCIOU
Obchodné
a platobné podmienky pre elektronické publikácie s umelou
inteligenciou
I.
OBJEDNÁVKA
1.
Objednávateľ objednáva digitálnu aplikáciu
/ AI titul predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.raabe.sk formou
objednávky cez e-shop. Predávajúci je Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o., so
sídlom Heydukova 12-14, 811 08 Bratislava, IČO: 35 908 718, DIČ:
2021907492, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III,
oddiel: Sro, vl. č. 33936/B, adresa elektronickej pošty: raabe@raabe.sk, tel. č. 02/31 66 18 50
(ďalej len „predávajúci“). Takto vykonaná objednávka sa považuje
za záväznú; ak je objednávateľom spotrebiteľ, ide pre účely príslušnej právnej
úpravy na úseku ochrany spotrebiteľa o „objednávku s povinnosťou platby“.
Objednávateľ svojou objednávkou tiež potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí so
všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami ako aj s obchodnými a
platobnými podmienkami platnými pre jednotlivé typy produktov a služieb
predávajúceho.
2.
Pri každej objednávke musí
objednávateľ uviesť údaje vyžadované príslušným objednávkovým formulárom;
najmä, podľa tohto, ako je uvedené v príslušnom objednávkovom formulári,
meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; a
právnická osoba aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov služby, dátum vystavenia objednávky.
3.
Predávajúci spracúva osobné údaje
objednávateľa ako prevádzkovateľ internetového systému www.raabe.sk v
súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2016/679 z 27. apríla 2016
o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe
týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o
ochrane osobných údajov, GDPR) a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov. Objednávateľ dobrovoľne poskytuje predávajúcemu osobné údaje
v rozsahu podľa príslušného objednávkového formulára, najmä, podľa tohto,
ako je uvedené v príslušnom objednávkovom formulári, meno, priezvisko,
e-mail, fakturačná adresa, doručovacia adresa, telefónne číslo za účelom
vykonania platnej objednávky a uzavretia zmluvy s predávajúcim, plnenia a
dodatočného potvrdenia podmienok zmluvy, za účelom spracovania elektronickej
objednávky, realizácie objednávky, zúčtovania platieb a k nevyhnutnej
komunikácii medzi predávajúcim a objednávateľom. Pre tento účel je poskytovanie
osobných údajov úplne dobrovoľné, ale je nevyhnutné na uzavretie zmluvy a jej
následnú správu. Bez týchto údajov by predávajúci nebol schopný zmluvu s
objednávateľom uzavrieť a plniť z nej vyplývajúce povinnosti a práva. Viac
informácií o ochrane osobných údajov nájdete tu: https://www.raabe.sk/ochrana-osobnych-udajov.
4.
Po doručení objednávky bude táto
objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho. Objednávateľ obdrží po
zaevidovaní objednávky od predávajúceho potvrdzujúci email o zaevidovaní
objednávky. Od tohto momentu vzniká zmluvný vzťah medzi predávajúcim a objednávateľom.
5.
V prípade, ak objednávateľ po
obdržaní potvrdzujúceho emailu zo strany predávajúceho chce objednávku zmeniť,
doplniť alebo zrušiť, môže tak urobiť do 24 hodín po obdržaní potvrdzujúceho
emailu a to e-mailom na abo@raabe.sk alebo
telefonicky na čísle 02/32 66 18 50.
6.
Objednávateľ je povinný pred
vykonaním objednávky overiť, či technické vybavenie a internetové
pripojenie na zariadeniach určených na využitie služieb umožňuje využitie
služieb. Neskoršiu reklamáciu objednávateľa z uvedeného dôvodu má právo
predávajúci zamietnuť.
II.
SLUŽBY
1.
Službami sa pre účely týchto
obchodných a platobných podmienok rozumie ročný prístup k obsahom
digitálnej aplikácie – konkrétnym elektronickým publikácám a osobitnej funkcionalite digitálneho asistenta
využívajúceho umelú inteligenciuzahrnutým v ponuke AI knižnice RAABE (ďalej
spolu len „služby“ a to aj ak dotknuté plnenia nie sú službami
v právnom slova zmysle).
2.
S každou publikáciou ponúkanou
v rámci služieb je možné využiť funkcie:
a)
sumár odborných informácií v rámci
témy (obsahu)publikácie, ktorý je pravidelne aktualizovaný,
b)
digitálny asistent, ktorý vyhľadá
a poskytne odpovede na položené otázky v rámci témy (obsahu) publikácie,
čerpajúc z odborných informácií v rámci publikácie, a zároveň vyhľadáva
a zobrazí texty, z ktorých vytvoril odpoveď.
Objednávateľovi bude poskytnutá aj funkcia stiahnutia odborných
informácií obsiahnutých v publikácii, ktoré si môže objednávateľ uložiť vo
svojich zariadeniach, nesmie ich však šíriť ďalej.
Účel digitálneho asistenta spočíva v rýchlom
vyhľadaní konkrétnej informácie týkajúcej sa dotknutej publikácie. Odpoveď digitálneho
asistenta je tvorená výlučne z obsahu publikácie a zároveň poskytuje
linky na konkrétne články, resp. odseky v rámci publikácie, z ktorých
bola odpoveď zostavená, aby sa predišlo prípadným nedorozumeniam medzi digitálnym
asistentom, objednávateľom a predávajúcim.
Prístup k službám je dostupný prostredníctvom
štandardných internetových prehliadačov. Služby sú schopné fungovať
s hardvérom a softvérom, s ktorými sa služby obdobného
charakteru bežne používajú, teda s počítačovými a mobilnými
zariadeniami (osobný počítač, smartfón) po pripojení na internet.
3.
Prístup k službám je dostupný
po dobu jedného roka (365 dní) a začína plynúť dodaním služby. Ročný prístup
sa automaticky predlžuje o ďalší rok, pokiaľ objednávateľ nezruší predplatné
najneskôr 6 týždňov pred uplynutím aktuálneho ročného prístupu písomnou
výpoveďou doručenou predávajúcemu, prípadne priamo v zákazníckom konte
objednávateľa, ak je táto funkcia dostupná. Zrušenie ročného prístupu nadobúda
účinnosť posledným dňom trvania ročného prístupu, v ktorom bolo zrušenie uskutočnené.
V nasledujúci deň už služby nebudú prístupné.
III.
DODANIE SLUŽIEB
1.
Služby budú dodané bezodkladne po
uhradení ceny za služby, podľa zvoleného typu fakturácie, vo forme sprístupnenia
v zákazníckej zóne v konte objednávateľa, ktoré musí mať vytvorené na
stránke www.raabe.sk. Do konta na stránke www.raabe.sk
sa objednávateľ prihlasuje pod svojimi jedinečnými prihlasovacími údajmi.
IV.
CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Cena služieb je uvedená v ponuke na stránke www.raabe.sk pri
príslušnom AI titule. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien služieb, to sa
však netýka už objednaných služieb. Platná cena služby bude vždy uvedená pri
konkrétnom AI titule na stránke www.raabe.sk alebo v špeciálnej marketingovej akcii
predávajúceho adresovanej objednávateľovi, ktorá má vždy prednosť pred cenami
zverejnenými na www.raabe.sk,
pokiaľ je to pre objednávateľa výhodnejšie v súlade s podmienkami špeciálnej
marketingovej akcie. Predávajúci si v súvislosti s použitím
prostriedkov diaľkovej komunikácie v rámci uzavretia zmluvy neúčtuje
žiadne ďalšie sumy odlišné od tých, ktoré sú uvedené pri konkrétnom AI titule
na stránke www.raabe.sk alebo
v špeciálnej marketingovej akcii predávajúceho adresovanej objednávateľovi.
2. Cena za služby je splatná podľa zvoleného typu fakturácie. Ak si
objednávateľ zvolí platbu 1 x ročne, uhradí celú sumu ročného predplatného
v jednej platbe. Ak si objednávateľ zvolí spôsob fakturácie viac ako
jedenkrát ročne ( štvrťročne / mesačne), prvú platbu uhradí pri zakúpení AI
titulu, ostatné uhradí na základe doručených faktúr.
3. Platba môže prebehnúť kartou on-line priamo pri kúpe služieb cez e-shop
alebo bankovým prevodom na základe zaslanej faktúry. Splatnosť faktúry na služby
je 14 dní odo dňa jej vystavenia predávajúcim.
4.
Ceny služieb sú na www.raabe.sk uvádzané
vrátane DPH, ak z konkrétnej formulácie nevyplýva inak.
V.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1.
Objednávateľ je oprávnený odstúpiť
od zmluvy vo forme stornovania objednávky bez poplatku, a to do 24 hodín po jej
potvrdení, oznámením predávajúcemu; to neplatí, ak už došlo k sprístupneniu
titulu v zákazníckej zóne v konte objednávateľa. Objednávku je možné
stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom). Vzorový formulár na
odstúpenie od zmluvy nájdete TU.
2.
Objednávateľ je oprávnený odstúpiť
od zmluvy, ak pri poskytovaní služieb došlo k podstatnému porušeniu
zmluvy, ku ktorého náprave nedošlo ani v primeranej dodatočnej lehote.
3.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť
od zmluvy, ak zo strany objednávateľa došlo k podstatnému porušeniu
zmluvy, ku ktorého náprave nedošlo ani v primeranej dodatočnej lehote.
4.
Za podstatné porušenie zmluvy sa
považuje také porušenie, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia
zmluvy alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel
zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva
uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom
porušení zmluvy. Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je
podstatné.
5.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA
SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY:
Ak je objednávateľ fyzická osoba, ktorá je podľa
príslušnej právnej úpravy spotrebiteľom (ďalej len „spotrebiteľ“) a ak
nevyplýva inak z príslušnej právnej úpravy v nadväznosti na povahu
služieb, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo
dňa uzavretia zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ
informuje predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným
vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adresu
predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovú adresu predávajúceho. Na tento účel
môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je
dostupný TU a ktorý
mu predávajúci zaslal spolu s potvrdzujúcim e-mailom o zaevidovaní
objednávky.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak
spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým,
ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti všetky platby,
ktoré v súvislosti s uzavretím zmluvy uhradil spotrebiteľ, najmä cenu.
Platba bude spotrebiteľovi vrátená bez zbytočného
odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.
Úhrada platby podľa vyššie uvedeného bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký
bol použitý pri platbe za službu a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších
poplatkov.
Ak spotrebiteľ požiadal o začatie poskytovania služby
počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, má povinnosť uhradiť predávajúcemu cenu
za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy spotrebiteľ oznámil rozhodnutie
odstúpiť od zmluvy.
Spotrebiteľ stráca právo bezdôvodne odstúpiť od zmluvy
v 14-dňovej lehote, ak uhradil cenu a služba mu už bola sprístupnená
v jeho zákazníckom konte podľa článku III. týchto obchodných
a platobných podmienok, t. j. ak už predávajúci začal s poskytovaním
služby v nadväznosti na výslovný súhlas spotrebiteľa (úhrada ceny za
objednanú službu).
VI.
REKLAMÁCIE
1.
V prípade uplatňovania reklamácie
sa odporúča objednávateľovi telefonicky alebo e-mailom oznámiť predávajúcemu,
že daná služba vykazovala vadu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto
informácií sa odporučí objednávateľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
2.
Práva objednávateľa, ktorý je
spotrebiteľom, vyplývajúce z príslušnej právnej úpravy, nie sú dotknuté.
VII.
ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
1.
Predávajúci zodpovedá za vady
služby podľa príslušnej právnej úpravy (pri spotrebiteľoch, za vady ktoré sa
prejavia počas 2 rokov od jej dodania) a týchto obchodných
a platobných podmienok. Predávajúci neposkytuje záruku podľa prísnejších
zásad, ako vyplývajú z príslušnej právnej úpravy, ani plnenia spotrebiteľovi
nad rámec poskytnutia služby.
2.
Predávajúci v zmysle príslušnej
právnej úpravy poučuje objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, že spotrebiteľ má
v prípade vád služby v zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku týchto
obchodných a platobných podmienok nároky z takýchto vád vyplývajúce podľa
príslušnej právnej úpravy (viď predchádzajúci bod).
3.
Ak objednávateľ nie je zároveň
spotrebiteľom, predávajúci zodpovedá za vady služby podľa príslušnej právnej
úpravy len v rozsahu, v akom sa od ustanovení vyžadujúcich zodpovednosť
predávajúceho nemožno odchýliť dohodou.
4.
Predávajúci nie je zaviazaný
dodržiavať osobitný kódex správania.
VIII.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE
SPOROV (ARS)
1.
Objednávateľ, ktorý je
spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu
(e-mailom na abo@raabe.sk), ak nie je
spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa
domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto
žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ
má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa príslušnej
právnej úpravy. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa
príslušnej právnej úpravy. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa
príslušnej právnej úpravy.
2.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj
prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná
online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
3.
Alternatívne riešenie sporov môže
využiť len spotrebiteľ. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo
súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka
len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu
maximálne do výšky 5 € s DPH.
IX.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1.
Objednávateľ prehlasuje, že pred
vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil so všeobecnými obchodnými a
platobnými podmienkami a týmito obchodnými a platobnými podmienkami a
že s nimi súhlasí.
2.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia
zmluvy, predávajúci nezodpovedá objednávateľovi za ušlý zisk, stratu
príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku
nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. Tieto obchodné a platobné
podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia
zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a
objednávateľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej
republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo
nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných
ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory
vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami
Obchodného zákonníka okrem prípadov, ak objednávateľom je spotrebiteľ
v zmysle príslušných platných predpisov, kedy sa riadia príslušnými
právnymi predpismi platnými pre tento prípad.
3.
Predávajúci a objednávateľ sa
dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú a elektronickú
formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej
siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
4.
Predávajúci si vyhradzuje právo na
zmenu týchto obchodných a platobných podmienok. Takáto zmena sa však
nedotýka vzťahov už založených podľa týchto obchodných a platobných
podmienok v znení účinnom v čase založenia vzťahu podľa týchto
obchodných a platobných podmienok.