ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8301-056-7
PROJEKT INOVATÍVNA ŠKOLA 2
NOVINKAMetódy a odporúčania na osobnostný rozvoj a sebareflexiu pre pedagógov ako súčasť vytvárania školského well-beingu v pedagogickej praxi. Súčasťou obsahu sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
24,00 €
Popis
Súčasťou brožúry sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE.
Inovácie v škole si vyžadujú účasť a spoluprácu všetkých pedagógov školy. Vytváranie inovácií v škole kladie na učiteľov požiadavku na ich sebareflexiu, motiváciu k profesijnému rozvoju, spoluprácu v tíme, ktoré sú dôležité pri realizácii inovatívnych postupov vo vzdelávaní a pri vytváraní školského well-beingu.
Pri zavádzaní inovácií v škole je úlohou manažéra školy vhodným spôsobom komunikovať zmeny v organizácii školy a použitím metód koučingu a mentoringu viesť a motivovať pedagógov k vytváraniu optimálneho inovatívneho prostredia v škole s inovatívnym prístupom.
Projekt INOVATÍVNA ŠKOLA 2 obsahuje inšpirácie a námety na inovácie v škole aj na tieto témy:
• význam profesijnej sebareflexie učiteľov,
• metódy reflexie a sebareflexie pre pedagógov,
• tvorba osobného plánu profesijného rozvoja,
• koučing a koučovací prístup,
• vytváranie, vedenie a udržanie efektívneho tímu v škole,
• well-being žiakov a študentov,
• work-life balance v kontexte psychohygieny...
Brožúra je súčasťou série troch titulov s názvom PROJEKT INOVATÍVNA ŠKOLA, ktoré prinášajú komplexné informácie pre riaditeľov škôl a pedagógov na implementáciu zmien v škole so zámerom vytvoriť školu s inovatívnym prístupom vo vzdelávaní.
- Prinášajú informácie pre riaditeľov škôl, ako vytvoriť poslanie, víziu a hodnoty inovatívnej školy a komunikovať, a manažovať zmeny v organizácii školy s pedagogickými zamestnancami.
- Obsahujú informácie a postupy pre riaditeľov škôl na rozvíjanie ich manažérskych a organizačných schopností pri zavádzaní inovatívnych postupov a manažovaní riadenia zmien v škole.
- Uvádzajú odporúčania a metódy na mentoring a koučing v pedagogickom procese, možnosti a návody na zvládanie stresu a záťažových situácií v pedagogickej praxi.
- Predstavujú teoretické postupy a metodické usmernenia pre pedagógov, ako dosahovať pedagogické kompetencie a získavať gramotnosti vo vzdelávacom procese.
ODBORNÁ GARANCIA
Autori:
Mgr. Dana Čopanová
PhDr. Anna Janovská, PhD.
PhDr. Peter Kusý, PhD.
doc. PaedDr. Marianna Müller de Morais, PhD.
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
OBSAH
OSOBNOSTNÝ ROZVOJ A SEBAREFLEXIA
V PEDAGOGICKEJ PRAXI
I. PREDPOKLADY TÍMOVEJ PRÁCE
Úvod
1. Čo je dôležité pri vytváraní, vedení a udržaní efektívneho tímu?
2. Zavádzanie tímovej práce
3. Budovania tímu – fázy a podpora
Príloha č. 1
Použitá literatúra
II. KOUČOVACÍ PRÍSTUP V PRÁCI UČITEĽA
1. Úvod
2. Osobné nastavenie učiteľa
3. Koučing a koučovací prístup
4. Nie je otázka ako otázka
5. Počúvanie
6. Čo treba pomenovať (kroky)
7. Triednictvo
8. Odborné predmety
9. Autokoučing
10. Záver
11. Zdroje
III. SEBAREFLEXIA V UČITEĽSKEJ PROFESII
1. Úvod
2. Význam profesijnej sebareflexie učiteľov
3. Funkcie profesijnej sebareflexie učiteľov
4. Reflektívny učiteľ
5. Reflektívne myslenie
6. Námety na profesijnú sebareflexiu v učiteľskej
profesii
7. Záver
8. Sebaposudzovacia škála: Profil reflektívneho myslenia
9. Príklady sebareflektívnych otázok
10. Dotazník interakčného štýlu učiteľa
Použitá literatúra
IV. REFLEXIA VLASTNÉHO PROFESIJNÉHO PÔSOBENIA,
SEBAUVEDOMENIE A PLÁNOVANIE VLASTNÉHO
PROFESIJNÉHO ROZVOJA
1. Úvod
2. Význam používaných pojmov
3. Význam sebareflexie a prehodnocovania pedagogických postupov
4. Sebauvedomenie
5. Zmena vnútorného nastavenia
6. Reflektovanie vlastnej pedagogickej činnosti
v kontexte profesijného štandardu
7. Identifikácia osobných ambícií a vzdelávacích potrieb
8. Tvorba osobného plánu profesijného rozvoja
9. Záver
10. Použité zdroje
METÓDY ŠKOLSKÉHO WELL-BEINGU V PEDAGOGICKEJ
PRAXI
V. PSYCHOHYGIENICKÉ ZÁSADY, PRINCÍPY A METÓDY
PRE PEDAGÓGOV
1. Úvod
2. Work-life balance v kontexte psychohygieny
3. Metódy eliminujúce stres a posilňujúce zdravie
4. Ďalšie preventívne a profylaktické možnosti v rukách pedagógov
5. Čo ak sa (ne)poučíme? – ilustratívne príklady z praxe
Doslov
Použitá literatúra
VI. PROTEKTÍVNE A PREVENTÍVNE FAKTORY V
KONTEXTE PSYCHOHYGIENY
1. Úvod
2. Interné individuálne možnosti prevencie
3. Externé vplyvy prostredia ako možnosti prevencie
4. Sebareflexia ako základný kameň v starostlivosti o seba
5. Supervízia, intervízia a ďalšie preventívne nástroje v rukách pedagógov
Použitá literatúra
VII. EMOCIONÁLNA INTELIGENCIA ŽIAKOV A JEJ
ROZVÍJANIE V KONTEXTE ŠKOLSKÉHO WELLBEINGU
Úvod
1. Emocionálna inteligencia a jej rozvoj u detí a adolescentov
2. Školský well-being
Záver
Použitá literatúra
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ produktu | brožúra + dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE |
Počet strán | 170 |
Formát | A5 |
Ďalšie informácie
Typ produktu | brožúra + dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE |
Počet strán | 170 |
Formát | A5 |
Súvisiace produkty
PROJEKT INOVATÍVNA ŠKOLA 1
Súčasťou brožúry sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE. V čase zmien v spoločnos..
24,00 €
PROJEKT INOVATÍVNA ŠKOLA 3
Súčasťou brožúry sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE. Inovácia v škole je kont..
24,00 €
PSYCHOHYGIENA UČITEĽA V KOCKE
Každodenná prax učiteľov, vychovávateľov, pedagógov, pedagogických asistentov, ale aj iných odborník..
24,00 €
PSYCHOHYGIENA V PRÁCI PEDAGÓGA
Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie na pri..
40,00 €
SEBAREGULÁCIA, SEBAKONTROLA A UČENIE
Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie na pri..
150,00 €
SEBAHODNOTENIE DIGITÁLNEJ PRIPRAVENOSTI ŠKÔL
Novela školského zákona prináša novinku v monitorovaní kvality školy. Určuje, že účasť školy na moni..
24,00 €
SEBAREFLEXIA AKO CESTA SEBAZDOKONAĽOVANIA
Dokument je po zakúpení dostupný v Klientskej zóne RAABE. Sebareflexia posmeľuje pedagogick..
9,00 €