ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8301-057-4
PROJEKT INOVATÍVNA ŠKOLA 3
NOVINKAInovatívne metódy a techniky vzdelávania pre pedagógov a žiakov, možnosti dosahovania kompetencií a získavania gramotností vo vzdelávaní. Súčasťou obsahu sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
24,00 €
Popis
Súčasťou brožúry sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE.
Inovácia v škole je kontinuálny proces, ktorý má celkový pozitívny dopad na rozvoj pedagogického tímu, na osobnostný rozvoj pedagógov, na zlepšovanie úrovne komunikácie medzi manažmentom školy a jej zamestnancami, ale najmä na skvalitnenie úrovne vzdelávania v škole.
Pre lídrov a manažérov škôl je to výzva k tomu, aby podporovali nápady pedagógov na nové a vylepšené metodické postupy, používali inovatívne techniky vzdelávania vo výchovno-vzdelávacom procese a aby pedagógovia získavali potrebné kompetencie a vytvárali tak školské prostredie podporujúce kreativitu a inovácie vo vzdelávaní.
Projekt INOVATÍVNA ŠKOLA 3 predstavuje inovatívne teoretické postupy a metodické usmernenia pre pedagógov, ako dosahovať pedagogické kompetencie a získavať gramotnosti vo vzdelávacom procese v inovatívnom školskom prostredí.
Projekt INOVATÍVNA ŠKOLA 3 obsahuje inšpirácie a námety na inovácie v škole aj na tieto témy:
• Metódy a techniky kooperatívneho vyučovania,
• základné odporúčania pre využívanie UI na ZŠ a SŠ,
• ciele metódy Whole Brain Teaching,
• prínos charakterového vzdelávania pre žiaka,
• špecifiká pri tréningu kritického myslenia na druhom stupni základných škôl,
• plánovanie a riadenie podnikateľských projektov na školách,
• digitálna škola a rozvoj digitálnej gramotnosti u žiakov,
• metódy a postupy pri finančnom vzdelávaní,
• tvorba didaktických materiálov...
Brožúra je súčasťou série troch titulov s názvom PROJEKT INOVATÍVNA ŠKOLA, ktoré prinášajú komplexné informácie pre riaditeľov škôl a pedagógov na implementáciu zmien v škole so zámerom vytvoriť školu s inovatívnym prístupom vo vzdelávaní.
- Prinášajú informácie pre riaditeľov škôl, ako vytvoriť poslanie, víziu a hodnoty inovatívnej školy a komunikovať, a manažovať zmeny v organizácii školy s pedagogickými zamestnancami.
- Obsahujú informácie a postupy pre riaditeľov škôl na rozvíjanie ich manažérskych a organizačných schopností pri zavádzaní inovatívnych postupov a manažovaní riadenia zmien v škole.
- Uvádzajú odporúčania a metódy na mentoring a koučing v pedagogickom procese, možnosti a návody na zvládanie stresu a záťažových situácií v pedagogickej praxi.
- Predstavujú teoretické postupy a metodické usmernenia pre pedagógov, ako dosahovať pedagogické kompetencie a získavať gramotnosti vo vzdelávacom procese.
ODBORNÁ GARANCIA
Autori:
Kornélia Lohyňová
PaedDr. Mária Onušková
PaedDr. Monika Popluhárová
Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP
Mgr. Peter Tóth, PhD.
OBSAH
INOVATÍVNE METÓDY A TECHNIKY VZDELÁVANIA I. KOOPERATÍVNE TECHNIKY VO VYUČOVACOM PROCESE1. Kooperatívne vyučovanie
2. Metódy a techniky kooperatívneho vyučovania a ich využitie
3. Hodnotenie v kooperatívnom vyučovaní
4. Použitá literatúra
II. UMELÁ INTELIGENCIA V ŠKOLE:
AKO VYUŽIŤ NOVÝ POTENCIÁL VO VZDELÁVANÍ
Úvod
1. Využitie chatbotov vo vzdelávaní
2. Iné nástroje s podporou UI vo vzdelávaní
3. Využitie UI v práci riaditeľa školy
4. Aspekty dôveryhodnosti a zodpovednosti pri etickom využívaní UI vo výučbe
Záver
Použitá literatúra
III. METÓDA WHOLE BRAIN TEACHING
1. Úvod
2. Teoretické východiská metódy
Whole Brain Teaching
3. Ciele metódy Whole Brain Teaching
4. Veľká sedmička alebo siedme nebo (The Big Seven)
5. Charakterové vzdelávanie
6. Rola učiteľa v metóde Whole Brain Teaching
7. Záver
8. Použitá literatúra
KOMPETENCIE A GRAMOTNOSTI VO VZDELÁVANÍ
IV. AKO ROZVÍJAŤ PODNIKAVOSŤ NA ŠKOLÁCH
1. Úvod
2. Nápady a príležitosti
3. Zdroje
4. Akcie
5. Záver
6. Bibliografické odkazy
V. DIGITÁLNE VZDELÁVANIE AKO NÁSTROJ ROZVOJA
DIGITÁLNYCH KOMPETENCIÍ ŽIAKOV
Úvod
1. Digitálna gramotnosť
2. Európsky referenčný rámec digitálnych kompetencií (DigComp)
3. Európsky referenčný rámec digitálnych kompetencií
pre pedagógov (DigCompEdu)
4. Stav digitálneho vzdelávania na školách na Slovensku
Záver
Použitá literatúra
VI. VÝZNAM SPRACOVANIA METODIKY ROZVOJA
FINANČNEJ GRAMOTNOSTI V ŠKOLSKOM
VZDELÁVACOM PROGRAME
1. Úvod
2. Realita slovenských škôl
3. Postup pri finančnom vzdelávaní
4. Vzory modulov
5. Zdroje
VII. AKO TVORIŤ DIDAKTICKÉ MATERIÁLY
1. Úvod
2. Čo sú didaktické materiály?
3. Tvorba didaktických materiálov
4. Tvorba didaktických materiálov v EduPage
5. Záver
6. Použitá literatúra
VIII. KRITICKÉ MYSLENIE V PRAXI A VO VZDELÁVANÍ
1. Úvod do kritického myslenia
2. Argument – základná stavebná častica kritického myslenia a komunikácie
3. Práca s informáciami v 21. storočí
4. Ako vytvárať aktivity trénujúce kritické myslenie
Použitá literatúra
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ produktu | brožúra + dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE |
Počet strán | 176 |
Formát | A5 |
Ďalšie informácie
Typ produktu | brožúra + dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE |
Počet strán | 176 |
Formát | A5 |
Súvisiace produkty
PROJEKT INOVATÍVNA ŠKOLA 1
Súčasťou brožúry sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE. V čase zmien v spoločnos..
24,00 €
PROJEKT INOVATÍVNA ŠKOLA 2
Súčasťou brožúry sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE. Inovácie v škole si vyža..
24,00 €
SEBAREGULÁCIA, SEBAKONTROLA A UČENIE
Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie na pri..
150,00 €
SEBAHODNOTENIE DIGITÁLNEJ PRIPRAVENOSTI ŠKÔL
Novela školského zákona prináša novinku v monitorovaní kvality školy. Určuje, že účasť školy na moni..
24,00 €
ŠKOLSKÝ DIGITÁLNY KOORDINÁTOR
MŠVVaŠ SR zaviedlo pozíciu školský digitálny koordinátor ako špecialistu vo výchove a vzdelávaní v s..
24,00 €
SEBAREFLEXIA AKO CESTA SEBAZDOKONAĽOVANIA
Dokument je po zakúpení dostupný v Klientskej zóne RAABE. Sebareflexia posmeľuje pedagogick..
9,00 €