Články

Sylaby jednotlivých príspevkov konferencie

HLAVNÝ REFERÁT
MGR. MICHAL LENHART
Ako robiť IT v škole lepšie
IT je dôležitou súčasťou fungovania školy, jej veľkosť ju určuje do stredného segmentu organizácií. Správa IT prostredia je vzhľadom na množsto a povahu údajov, ktoré sa nachádzajú na počítačoch a iných zariadeniach školy veľkým problémom. Personálne zabezpečenie správy IT v škole je čím ďalej tým viac problematické, investície do technologického vybavenia ešte väčším. Dlhodobé neriešenie tohto problému môže spôsobiť škole problémy. Ochrana zariadení a údajov, komunikácia študentov, zamestnancov a rodičov žiakov by mala prebiehať  v chránenom a kontrolovateľnom prostredí, ktoré umožňuje nielen splniť podmienky GDPR ale aj efektívne fungovať a nevytvárať zbytočný tlak na finančné zabezpečenia prevádzky IT v škole.


HLAVNÝ REFERÁT
PAEDDR. MÁRIA TEKELOVÁ
Prínos asistenta učiteľa pre školu
Zavedenie pracovnej pozície asistenta učiteľa v školstve, jej zakotvenie vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, informácie k pôsobeniu a postaveniu pedagogických asistentov v školách v príslušných súvislostiach – kariérová pozícia, organizácia práce, pracovné činnosti, finančné zdroje.


HLAVNÝ REFERÁT
DOC. JUDR. JOZEF TEKELI, PHD.
Ako zmeniť VZN v prospech školy?


HLAVNÝ REFERÁT
MGR. DUŠANA BIELESZOVÁ
Zmeny bez kriku a hádok
Aké cesty vedú k pozitívnej zmene klímy v škole, v triede? V príspevku si načrtneme vízie a kroky, ktoré sú dôležité v procese prijímania zmien v rovine vzťahov, rozoberieme si potrebné vlastnosti kľúčových osobností v tíme, porozprávame sa o bariérach, ktoré treba prekonávať zo strany pedagogických, odborných zamestnancov, aj manažmentu školy. Opíšeme kľúčové predpoklady pre nenásilné zvládnutie konfliktných situácií v procese výchovy a vzdelávania.  


WORKSHOP
ING. DR. NORA LAUKOVÁ
Dajte červenú komunikačným šumom
Veľmi veľa ľudí a zamestnancov má problémy s komunikáciou. Nevhodne vyjadrujú svoje názory, odbočujú od témy, strácajú sa v tom, čo sami hovoria, vyvolávajú komunikačný tlak, interpretujú to, čím chcú byť zaujímaví, či dokonca cez slová zavádzajú. Pritom problémy s rizikovou komunikáciou môžu vzniknúť nielen v osobnom, ale i elektronickom, či mediálnom priestore. Čím viac spracovávame rôzne typy informácií, tým viac sme náchylnejší veriť rôznym komunikačným šumom. Nesprávne interpretovaná správa môže vyvolať chaos a dokonca spôsobiť vo výsledku hrozné následky.  Bez ohľadu na to, čo všetko komunikačné šumy spôsobujú, mal by si každý človek uvedomiť, čo spôsobí nesprávne interpretovaná alebo vyhodnotená informácia. Dôsledkom týchto komunikačných bariér a šumov sú identifikované mnohé nezhody medzi ľuďmi v zamestnaní aj osobnom živote. Ako rizikovú komunikáciu a bariéry identifikovať? Čo všetko komunikačné bariéry alebo šumy  v on - line a off line priestore zvyšuje? Ako zvyšovať správnu efektivitu komunikácie tak, aby  sme obmedzovali a eliminovali interné, externé, elektronické aj psychické faktory významového obsahu komunikácie? Tak aj toto a ešte veľa príkladov, návodov a techník na odhaľovanie a ich odstraňovanie sa môžete dozvedieť na našom interaktívnom workshope.  


WORKSHOP
MGR. TATIANA VALENTOVÁ
GDPR v praxi škôl - zmenili ste  všetko potrebné?
Aplikačná prax GDPR v prostredí škôl ukázala mnohé oblasti, ktorých ošetrenie nie je jednoznačné a v mnohých prípadoch sporné. Udeľovanie súhlasu zákonných zástupcov na spracúvanie osobných údajov sa začalo používať ako univerzálne riešenie na všetky spracovateľské operácie v prostredí škôl, bez ohľadu na problémy, ktoré takéto neuvážené využívanie súhlasov môže spôsobiť. Pojmy ako informačná bezpečnosť, práva a slobody, DPIA, zodpovedná osoba, práva dotknutých osôb, súlad s GDPR sa stali strašiakom riaditeľov. Poďme sa spolu pozrieť na to, ako sa GDPR dá v školách aplikovať tak, aby nesťažovalo neprimerane prácu a zaručilo ochranu  práv a právom chránených záujmov detí, rodičov aj učiteľov. 


WORKSHOP
MGR. JANKA ĎURATNÁ
Asistent učiteľa – ako to robiť lepšie?
Takmer každá škola/riaditeľ na Slovensku rieši ako správne nastaviť integráciu žiakov so ŠVVP, spoluprácu medzi odbornými zamestnancami, učiteľmi a asistentmi učiteľa. Čoraz viac pribúda žiakov s odporúčaniami o pridelenie asistentov učiteľa. Preto sa budeme aktívne venovať práci asistenta učiteľa z pohľadu riaditeľa školy, jeho pracovnej náplni, ale aj o ďalších možnostiach a zdrojoch financovania týchto zamestnancov. Ukážeme, ako môže fungovať v praxi integrácia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, s praktickými ukážkami z najväčšej školy v meste Martin.


Zoznam príspevkov, s ktorými vystúpia jednotliví lektori priebežne aktualizujeme a dopĺňame.