8. ročník medzinárodnej odbornej konferencie pre pedagógov
Články
Program / Učiteľ nie je Google 6
Štvrtok 6. 6. 2019 |
|
| 8.30 – 9.30 | REGISTRÁCIA ÚČASTNÍKOV |
| 9.30 – 10.00 | OTVORENIE KONFERENCIE |
| Roman Juraško | |
| Moderátor konferencie | |
| Mgr. Mira Schrimpelová Bianchi | |
| Konateľka Dr. Josef Raabe Slovensko, s. r. o. | |
| prof. PaedDr. René Bílik, CSc. | |
| Rektor Trnavskej univerzity | |
| Mgr. Radovan Ďurana | |
| Inštitút ekonomických a spoločenských analýz (INESS) | |
| 10.00 – 11.00 | HLAVNÉ REFERÁTY I |
| Národná reforma v Singapure – berme si príklad od najlepších! | |
| Khairi Sallehudin Bin Abdullah | |
| Marshall Cavendish Education Singapur | |
| Ako v Litve učia žiakov myslieť ekonomicky | |
| Marija Vyšniauskaite | |
| Lithuanian Free Market Institute | |
| Majú byť učitelia magistri? | |
| prof. PhDr. Branislav Pupala, PhD. | |
| Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta | |
| 11.00 – 11.30 | PRESTÁVKA |
| občerstvenie | |
| Tlačová konferencia | |
| 11.30 – 12.30 | HLAVNÉ REFERÁTY II |
| Ako sa stať učiteľom v ére globalizácie: Perspektívy z Ameriky | |
| Dr. Amita Gupta | |
| City College, New York (CUNY), Pedagogická fakulta, profesorka | |
| Nové a rastúce očakávania od učiteľov - de-profesionalizácia alebo re-profesionalizácia povolania? | |
| prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc. | |
| Univerzita Karlova v Prahe, Pedagogická fakulta, prorektor pre koncepciu štúdia | |
| Nepreceňujeme úlohu vzdelávania? | |
| Ing. Róbert Chovanculiak, Ph.D. | |
| Inštitút ekonomických a spoločenských analýz (INESS) | |
| 12.30 – 14.00 | OBEDNÁ PRESTÁVKA |
| obed, občerstvenie | |
| 14.00 – 15.30 | SEMINÁRE I |
| Kariérový poradca v škole | |
| PhDr. Štefan Grajcár | |
| Združenie pre kariérové poradenstvo a rozvoj kariéry | |
| Kultúrne vnímavé kurikulum a pedagogika v predškolských zariadeniach: Inšpirácie z Ázie | |
| Dr. Amita Gupta | |
| City College, New York (CUNY), Pedagogická fakulta, profesorka | |
| Učme sa z chýb iných | |
| Mgr. Katarína Tamášová Karácsonyová | |
| OVeS, s. r. o. | |
| Rozhodovanie riaditeľa školy | |
| doc. JUDr. Jozef Tekeli, PhD. | |
| Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Katedra ústavného práva a správneho práva | |
| Význam Erasmus+ projektov pre vyučovanie prírodovedných predmetov na 1. stupni ZŠ | |
| Dr. Petra Arndt; PhDr. Ing. Ota Kéhar, Ph.D. | |
| Univerzita Ulm, ZNL Transfer Centrum, výkonná riaditeľka | |
| Západočeská univerzita, Plzeň | |
| 14.00 – 15.30 | WORKSHOPY I |
| Metafora stromu ako model spôsobilostí učiteľky a učiteľa k výučbe (1. časť) | |
| doc. PaedDr. Viliam Kratochvíl, PhD. | |
| Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | |
| Rozvoj čitateľskej gramotnosti na 2. stupni ZŠ | |
| Mgr. Jana Bohunická; Mgr. Roman Humaj | |
| Gymnázium Vazovova, Bratislava | |
| Diploma, s.r.o., scenárista relácie Daj si čas, | |
| Čo by mali 5-10-roční vedieť o vesmíre? | |
| RNDr. Mária Csatáryová, PhD. | |
| Prešovská univerzita, Fakulta humanitných a prírodných vied | |
| Osobnosť učiteľa v rizikových situáciách | |
| Ing. Dr. Nora Lauková | |
| F.A.M.E., s.r.o., terapeutka a profesionálna externá koučka | |
| 15.30 – 16.15 | PRESTÁVKA |
| občerstvenie | |
| 16.15 – 17.45 | SEMINÁRE II |
| Školský vzdelávací systém v Keni a kultúrne rozdiely | |
| Mgr. Elsheba Akinyi | |
| Žilinská univerzita, Ústav celoživotného vzdelávania | |
| Asistent učiteľa – ako to robiť lepšie? | |
| Mgr. Janka Ďuratná | |
| Školská špeciálna pedagogička, ZŠ s MŠ Hurbanovej, Martin | |
| Zrealizované a pripravované zmeny v školstve v roku 2019 | |
| JUDr. Žaneta Surmajová, PhD.; Ing. Marian Galan | |
| Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, riaditeľka Odboru legislatívy a aproximácie práva | |
| Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, riaditeľ sekcie regionálneho školstva | |
| Ako a prečo učiť ekonómiu? | |
| Marija Vyšniauskaite; Ing. Róbert Chovanculiak, Ph.D. | |
| Lithuanian Free Market Institute | |
| Inštitút ekonomických a spoločenských analýz (INESS) | |
| 16.15 – 17.45 | WORKSHOPY II |
| Metafora stromu ako model spôsobilostí učiteľky a učiteľa k výučbe (2. časť) | |
| doc. PaedDr. Viliam Kratochvíl, PhD. | |
| Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | |
| Literatúra vo výučbe cudzích jazykov | |
| PaedDr. Dagmar Blight, PhD. | |
| Trnavská univerzita, Katedra anglického jazyka a literatúry | |
| MULTI-KULTI v materskej škole | |
| doc. PaedDr.Katarína Vančíková, PhD. Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky, vedúca |
|
| Ako si vytvoriť víziu vlastnej školy? | |
| Ing. Dagmar Kéryová; Ing. Jana Bernaťáková | |
| Viceprezidentka slovenskej pobočky Medzinárodnej federácie koučov ICF (International Coach Federation) | |
| Osobnosť učiteľa v rizikových situáciách | |
| Ing. Dr. Nora Lauková | |
| F.A.M.E., s.r.o., terapeutka a profesionálna externá koučka | |
| 16.15 – 17.45 | OKRÚHLE STOLY |
| Ako sa financujú školy? | |
| Mgr. Radovan Ďurana | |
| Inštitút ekonomických a spoločenských analýz (INESS) | |
| Kurikulum pre najmenšie deti | |
| prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc. | |
| Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta | |
| Učiteľ a jeho profesijný rozvoj po 1. septembri po 2019 – praktické riešenia a návody | |
Mgr. Ján Sitarčík, PhD. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, riaditeľ odboru pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov |
|
| 17.45 – 20.00 | PRESTÁVKA |
| 20.00 – 0.00 | RAUT |
| spoločenský program | |
Piatok 7. 6. 2019 |
|
6.40 – 7.30 8.00 – 8.30 |
RANNÁ JOGA S PEŤKOU |
| KOUČOVACIA ZÓNA – PRIHLASOVANIE |
|
| 8.30 – 9.00 | UVÍTANIE |
| šálka dobrej kávy na úvod dňa | |
| 9.00 – 10.30 | SEMINÁRE III |
| Nový zákon o pedagogických a odborných zamestnancoch – možnosti a limity profesijného rozvoja | |
| Mgr. Ján Sitarčík, PhD. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, riaditeľ odboru pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov |
|
| Reforma vzdelávania cez kultúru testovania - Príbehy slovenských škôl | |
| prof. PeadDr. Ondrej Kaščák, PhD. | |
| Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta | |
| 9.00 – 10.30 | WORKSHOPY III |
| Edukácia mozgu - ako zvýšiť potenciál sebe i svojim žiakom | |
| Ing. Ján Sládek | |
| Body and Brain Slovakia, s. r. o., terapeut a inštruktor systému Body and Brain, konateľ | |
| Stratégie a metódy pre vyučovanie angličtiny v inkluzívnych triedach (nielen) na 1. stupni ZŠ | |
| prof. PaedDr. Silvia Pokrivčáková, PhD. | |
| Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatúry, vedúca |
|
| Školské knižnice bez kníh? | |
| Tibor Hujdič | |
| Propagátor čítania detí a deťom | |
| Od malých k veľkým vedeckým predstavám | |
| doc. PaedDr. Kristína Žoldošová, PhD. | |
| Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta | |
| Práca s tlakom v komunikácii | |
| Ing. Svetlana Poláková MBA; Mgr. Denisa Valachovičová | |
| Detský fond Slovenskej republiky, riaditeľka | |
| Zdravé vzťahy v rodine, lektorka projektu | |
| Relácia medzi rodinou a problémovým správaním žiakov. Ako pracovať s rodičmi? | |
| doc. PaedDr. Jitka Derková, PhD.; Mgr. Štefánia Ferková, PhD. | |
| Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | |
Prečo je singapurská matematika úspešná? |
|
| Koučovacia zóna | |
| Individuálne koučingy | |
| 10.30 – 11.15 | PRESTÁVKA |
| občerstvenie | |
| 11.15 – 12.45 | SEMINÁRE IV |
| Erasmus+ pre školy: píšte ešte lepšie projekty | |
| Ing. Naďa Cisárová | |
| Národná agentúra programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu | |
| Zmeny v odmeňovaní a pripravované zmeny v personalistike pre školy v roku 2019 | |
| Ing. Jarmila Belešová | |
| Odborníčka v oblasti personalistiky pre školy | |
| Portfólio ako prostriedok profesijného rozvoja učiteľa | |
| PaedDr. Darina Výbohová, PhD. | |
| Metodicko-pedagogické centrum, Riaditeľka sekcie profesijného rozvoja | |
| 11.15 – 12.45 | WORKSHOPY IV |
| Kritériá inovatívnych stratégií a metód vyučovania slovenského jazyka v 3. a 4. ročníku ZŠ v rámci triedy | |
| Mgr. Viera Huliačková; PaedDr. Eva Urbaneková | |
| Autorka učebných textov, slovenský jazyk pre deti Ambulancia liečebnej pedagogiky Spokojné deti, Pezinok, vedúca |
|
| Rovesnícke príbehy pomáhajú zmierňovať predsudky: kedy a prečo to funguje | |
| Mgr. Barbara Lášticová, PhD.; doc. Mgr. Miroslav Popper, PhD. | |
| Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV | |
| Rozvíjanie špecifických funkcií: S Kuliferdom od písmen k číslam | |
| doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD. | |
| Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | |
| Práca s deťmi so ŠVVP nekončí na 1. stupni ZŠ | |
| Mgr. Svetlana Síthová | |
| Mirabilis, súkromné centrum pre deti a mládež, riaditeľka a špeciálna pedagogička | |
| Všímame si obézne deti? | |
| doc. MUDr. Peter Minárik, PhD., MSc.; Eva Blaho | |
| Onkologický ústav svätej Alžbety | |
| Výživová poradkyňa | |
| Koučovacia zóna | |
| Individuálne koučingy | |
| 11.15 - 12.45 | MODEROVANÁ DISKUSIA |
| Kvalitný učiteľ?! | |
| Moderátor: | |
prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc. |
|
| Diskutéri: | |
| Mgr. Ján Sitarčík, PhD. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, riaditeľ odboru pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov |
|
| Michal Rehúš Inštitút vzdelávacej politiky, Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR |
|
| Ing. Róbert Chovanculiak, Ph.D. Inštitút ekonomických a spoločenských analýz (INESS) |
|
| Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP UPJŠ v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, Gymnázium sv. Edity Steinovej v Košiciach |
|
| prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc. Univerzita Karlova, Praha |
|
| 13.00 – 13.30 | UKONČENIE |
| tombola |
|
| 13.30 – 15.00 | OBED |
| obed, občerstvenie |
















