Články

Učiteľ nie je Google 8 - Lektori

Ing. Jarmila Belešová
Odborníčka na personalistiku v školstve

Celý život pracuje v oblasti pracovného práva a odmeňovania. 17 rokov pôsobila na Univerzite Komenského ako personalistka a vedúca personálneho útvaru. 20 rokov pôsobila na MŠVVaŠ SR na personálnom odbore. Podieľa sa na príprave právnych predpisov najmä z oblasti odmeňovania zamestnancov rezortu a súvisiacich predpisov a je autorkou veľkého množstva odborných článkov v oblasti personálneho riadenia škôl. 





PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD. 
Generálny riaditeľ Národného inštitútu vzdelávania a mládeže 

Absolvoval štúdium slovenský jazyk a literatúra, občianska náuka, etická výchova, náboženská výchova, informatika pre ročníky 5 – 13. Doktorandské štúdium absolvoval v rokoch 2004 – 2009 v odbore Teória vyučovania predmetov všeobecno-vzdelávacej alebo odbornej povahy v špecializácii Teória vyučovania na 1. stupni ZŠ. V roku 2015 ukončil rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky. Pôsobil ako vychovávateľ v detskom domove, neskôr ako riaditeľ škôl (v Šintave, v Majcichove) vyše 23 rokov. Pôsobil ako lektor v akreditovaných programoch MPC v Bratislave, bol garantom akreditovaných programov. Bol členom rôznych poradných orgánov ministerstva. Vykonával funkciu predsedu atestačnej komisie na FF UKF v Nitre. Od roku 2016 do roku 2021 prednášal na UKF v Nitre. Bol predsedom Správnej rady Trnavskej univerzity. Od 10. 1. 2024 je členom dozornej rady Fondu na podporu vzdelávania. Od 1. 3. 2024 je generálnym riaditeľom Národného inštitútu vzdelávania a mládeže. Je predsedom OZ Nitra.EDU a predsedom Klubu riaditeľov spoločnej školy.  Od roku 2017 je podpredsedom Slovenskej asociácie učiteľov slovenčiny. V Matici slovenskej je predsedom Pedagogického odboru Matice slovenskej a tiež predsedom Krajskej rady Matice slovenskej Trnavského kraja. Založil celoštátnu literárnu a výtvarnú súťaž Svätoplukovo kráľovstvo ožíva, v ktorej robí predsedu komisie.


PhDr. Miroslava Čerešníková, PhD.
vysokoškolská pedagogička, regionálna metodička, Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa  v Nitre, NIVAM 

Pôsobí ako vysokoškolská učiteľka na Ústave romologických štúdií FSVaZ UKF v Nitre. V súčasnosti pracuje aj ako regionálna metodička na Krajskom pracovisku NIVaM v Nitre a zameriava sa na poskytovanie pomoci školám pri implementácii systému podporných opatrení. Centrom jej odbornej, výskumnej a vedeckej práce je téma inklúzie a edukácie a socializácie detí ohrozených sociálnou exklúziou. V posledných rokoch sa výskumne venuje aj rizikovému správaniu dospievajúcich. Pôsobila v nadnárodných  a národných expertných tímoch pri implementácii systémových zmien v oblasti edukácie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia a v oblasti vybraných sociálnych služieb krízovej intervencie. Je členkou Asociácie školských psychológov Slovenskej republiky. 



Ing. Róbert Chovanculiak, Ph.D.
analytik

Do INESS nastúpil po predchádzajúcej spolupráci v roku 2015. Absolvent Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, kde absolvoval aj postgraduálne štúdium na katedre Verejnej ekonomiky. Predchádzajúce pracovné skúsenosti má ako analytik v Národnej agentúre pre rozvoj malého a stredného podnikania. Momentálne pôsobí aj ako research fellow na vysokej škole CEVRO Institut v Prahe. Vo svojom výskume sa venuje fungovaniu verejného sektora, internetovým technológiám a školstvu. Publikoval v Journal of Institutional Economics; je autorom knihy Pokrok bez povolenia: Ako zdieľaná ekonomika, crowdfunding a kryptomeny zmenili svet; a pravidelne píše newsletter.



Mgr. Kristína Liberčanová, PhD.
odborná asistentka, Katedra pedagogických štúdií PDF TRUNI

Študovala na Pedagogickej a kultúrnej akadémii v Modre (odbor Učiteľstvo MŠ a vychovávateľstvo), vedecký odbor Pedagogika (špecializácia - sociálna pedagogika) na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, tu pokračovala i v doktorandskom štúdiu. Profesijne pôsobila v CVČ a Pedagogicko-psychologickej poradni na Myjave, súčasne na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave (od 2004 – doteraz). Ďalšie skúsenosti nadobudla dobrovoľníckou činnosťou v OZ SLONAD, v Linke detskej istoty pri UNICEF, v Centre pre európsku politiku, OZ NEZA, OZ INKLÚZIA, RC Prešporkovo. Vyučuje náboženstvo v ZŠ. V súčasnosti pôsobí ako odborná asistentka na Katedre pedagogických štúdií PDF TRUNI. Vyučuje kurzy aplikačného charakteru študentov programu Sociálna pedagogika a vychovávateľstvo. Je autorkou viacerých študijných textov. Spolupracuje na príprave štandardov pre sociálnych pedagógov (VÚDPAP) a aplikovaním procesných komponentov v inkluzívnej praxi (Raabe, EDUMA).


Ing. Dagmar Kéryová
Co-Active Executive coach a člen ICF

Je medzinárodne certifikovaná koučka, facilitátorka a trénerka. Vďaka dlhoročnému pôsobeniu v oblasti komunikácie a riadenia tímov získala množstvo znalostí a skúseností v oblasti firemnej, krízovej či internej komunikácie z pozície spolumajiteľky a senior konzultantky najväčšej komunikačnej agentúry na Slovensku. V koučingu používa metódu Co-Active, ktorú vyštudovala v Paríži v programe The Coach Training Institute. V individuálnom koučingu má od roku 2009 viac ako 450 hodín praxe. Venuje sa predovšetkým témam kariérneho rozvoja, budovania osobného vodcovstva a manažmentu zmien v osobných životoch ľudí aj v organizáciách. Ako zakladajúca členka neziskovej organizácie Srdce Slovenska sa venuje aj otázkam spolupráce mužov a žien v biznise a problematike ženského vodcovstva.



PaedDr. Paulína Krivosudská 
riaditeľka ZŠ Jana Amosa Komenského v Seredi 

V školstve začínala ako učiteľka v materskej škole. Po skončení vysokoškolského štúdia na Trnavskej univerzite pôsobila ako učiteľka primárneho vzdelávania. Od roku 2018 je riaditeľkou školy, ktorá patrí medzi prvé školy zapojené do reformy vzdelávania. Je súčasťou oddelenia manažmentu kurikulárnych zmien v  Národnom inštitúte vzdelávania a mládeže. Spolupracuje so školami, ktoré zavádzajú nový štátny vzdelávací program. 





PhDr. Michal Kubovics, PhD.
vysokoškolský pedagóg, aivskole.sk, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Michal Kubovics je odborník na vzdelávanie a technológie, ktorý sa špecializuje na integráciu umelej inteligencie do školských procesov. Pôsobí ako odborný asistent na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Ako zástupca platformy aivskole.sk, pracuje na posilnení povedomia o potenciáli AI v edukačnom prostredí. V spolupráci s aivskole.sk poskytuje vzdelávacie materiály a nástroje pre učiteľov, čím im umožňuje efektívnejšie začleňovať AI do vyučovacieho procesu. Jeho práca zahŕňa vytváranie kurzov a workshopov, ktoré učiteľom pomáhajú pochopiť, ako môže umelá inteligencia zlepšiť personalizáciu učenia a zvýšiť angažovanosť študentov.



PhDr. Peter Kusý, PhD.
psychológ a vysokoškolský pedagóg, Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave

Vyštudoval jednoodborovú psychológiu, doktorandské štúdium ukončil v pedagogike a rigorózne konanie v psychológii. Absolvoval tiež ďalšie vzdelávanie a kurzy – napr. Muzikoterapia, Socioterapia, Muzikofiletika, Práca so snami v psychoterapii, Relaxačné techniky.  Má úspešne absolvovaný dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Integrovanej psychoterapii/Knobloch – certifikovaný stupeň terapeut. Je zapísaný v zozname socioterapeutov SR pod záštitou Inštitútu psychoterapie a socioterapie – IPS. Aktívne sa zúčastňuje viacerých významných odborných a vedeckých konferencií a kongresov doma aj v zahraničí. Aktuálne pôsobí na akademickej pôde a zároveň vo vlastnej poradensko-terapeutickej praxi. Tiež lektoruje rôzne vzdelávania pre odborníkov z radov pomáhajúcich profesií v rámci školstva, zdravotníctva, sociálnych služieb, ale aj v súkromnom sektore.


PhDr. Silvia Majerčáková Albertová, PhD., M.A.

psychologička, odborná asistentka, Paneurópska vysoká škola v Bratislave

Pôsobí ako odborný asistent na Ústave školskej a organizačnej psychológie a zároveň ako riaditeľka Centra pozitívnej psychológie na Paneurópskej vysokej škole v Bratislave. Vo výskume sa venuje témam školskej psychológie a pozitívnej psychológie ako školská klíma, školská začlenenosť, sociálno-emocionálne zdravie, wellbeing a všímavosť. Pracovala ako školský psychológ na základných a stredných školách. Práci s detským klientom a rodinou sa venuje v poradenskej psychologickej praxi. Je členkou Asociácie školských psychológov Slovenskej republiky a taktiež členkou International School Psychology Association. Pôsobí ako člen edičných rád vedeckých časopisov Journal of Positive School and Educational Psychology (JOSEP) a Journal of Happiness and Health (JOHAH).


Ing. Jana Sládečková, PhD.
odborníčka na financovanie v oblasti školstva

Absolventka VŠE v Bratislave pracovala po ukončení vysokej školy ako matematik-analytik výpočtového strediska v Datasystéme Bratislava a na Pozemných stavbách v Trnave. Od roku 1991 bola zamestnaná postupne na Školskej správe v Trnave ako vedúca oddelenia PaM, na Krajskom úrade v Trnave a VÚC Trnava ako vedúca odboru financovania školstva. Od roku 2003 pracovala na MŠVVaŠ SR vo funkcii riaditeľky odboru financovania regionálneho školstva. Doktorandské štúdium ukončila v roku 2014 na Univerzite Mateja Bela v B. Bystrici. Toho času pôsobí ako generálna riaditeľka Sekcie financovania regionálneho školstva MŠVVaŠ SR.




JUDr. Žaneta Surmajová, PhD.
odborníčka v oblasti legislatívy v oblasti školstva

Vyštudovala právo na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Po skončení štúdia začala pracovať na odbore legislatívy a aproximácie práva Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, kde od roku 2011 pôsobila v Kancelárii štátneho tajomníka ako poradkyňa pre legislatívu. V roku 2012 absolvovala doktorandské štúdium a bol jej udelený titul PhD. V súčasnosti pôsobí na Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu SR ako generálna riaditeľka Sekcie legislatívno-právnej, kde sa venuje najmä tvorbe zákonov a ostatných právnych predpisov v rezorte školstva. Pôsobí aj ako vysokoškolský pedagóg v predmetoch so zameraním na teóriu práva a teóriu a prax legislatívy a športové právo.



PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
odborník na vzdelávaciu politiku a riadenie škôl, zakladateľ Ředitelské akademie

Pôsobil ako učiteľ na základnej, špeciálnej aj strednej škole, ale aj ako riaditeľ gymnázia v Brne. Desať rokov pôsobil ako vedúci Centra školského manažmentu PedF UK, je autorom viacerých vzdelávacích programov a koncepcií. Dlhodobo spolupracuje s ČŠI, NPI a radom vzdelávateľov DVPP, je odborným garantom niekoľkých projektov MAP. Svoje skúsenosti a poznatky často odovzdáva na konferenciách, má na svojom konte niekoľko knižiek, okrem toho má bohatú publikačnú činnosť nielen odbornú, ale aj popularizačnú s cieľom propagovať hodnotu riaditeľskej práce širokej verejnosti a podporovať riaditeľov škôl. V neposlednom rade je stále v teréne v kontakte s pedagogickými pracovníkmi aj zriaďovateľmi.




PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
odborníčka v oblasti profesijného rozvoja

Vyštudovala učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr  v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje  profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácií do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.





Zoznam lektorov priebežne aktualizujeme.