Články

Viete, ako rozvíjať grafomotoriku už u tých najmenších škôlkarov?

Viete, ako rozvíjať grafomotoriku už u tých najmenších škôlkarov?
 Veľa rodičov sa domnieva, že na rozvoj školských zručností postačuje, ak dieťa navštevuje posledný ročník materskej školy. Aktuálna úprava legislatívy, ktorá hovorí o povinnej predškolskej dochádzke už od 5 rokov dieťaťa, je v rozpore s týmto laickým názorom.

Nie je to tak dávno, čo Štátna školská inšpekcia zverejnila výsledky štúdie, podľa ktorej až takmer tretine detí v materských školách chýbajú predpoklady pre správny rozvoj grafomotorických spôsobilostí a teda aj správneho písania. Optimálny vývoj grafomotoriky je pritom nevyhnutným predpokladom prosperovania dieťaťa po nástupe do školy a ovplyvňuje rad ďalších fyzických i kognitívnych funkcií. Podľa odborníkov je pritom skutočný stav ešte alarmujúcejší.

So zámerom predchádzať problémom detí v mladšom školskom roku, prináša odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko na knižný trh dve novinky pre škôlkarov, ich rodičov a učiteľov, ktoré vychádzajú pod obľúbenou značkou KULIFERDO.


KULIFERDO - GRAFOMOTORIKA

Súbor až 100 úžasných aktivít, ktoré rozvíjajú prvé grafomotorické schopnosti aj tých najmenších škôlkarov. Sú určené pre deti vo veku 4 až 7 rokov. Deti sa v pracovnom zošite naučia nielen prvé čiary, ale ich rúčka bude pripravená aj na prvé lepenie a strihanie. "Vďaka pestrosti aktivít odporúčame aj pre deti so zníženou schopnosťou koncentrácie a pozornosti. Aktivity v pracovnom zošite rozvíjajú grafomotorické schopnosti detí, ktoré sú základom pre získanie zručností, ako sú písanie a kreslenie. Zbierka pracovných listov na rozvoj grafomotoriky je užitočnou pomôckou nie len pre učiteľky materských škôl, ale i pre rodičov, starých rodičov, ktorí chcú mať istotu, že ich predškolák bude kvalitne pripravený na vstup do školy," povedala Mgr. Mira Bianchi Schrimpelová,. konateľka RAABE Slovensko.






KULIFERDO – JEMNÁ MOTORIKA a GRAFOMOTORIKA

Až 96 úžasných aktivít, ktoré rozvíjajú grafomotorické zručnosti škôlkarov pred vstupom do základnej školy je urrčených pre staršie deti – od 5 do 7 rokov. Sú príležitosťou rozvíjať už získané zručnosti u predškolákov, ale aj u prváčikov, ktorí len začínajú s písaním. Aktivity sú využiteľné pri nácviku aj docvičovaní v materskej škole, v prvej triede ZŠ, ale aj na domáce precvičovanie.

 









Pod značkou KULIFERDO ešte v RAABE vyšlo: 


KULIFERDO – ŠKOLSKÁ ZRELOSŤ (ROZVOJ)

Súbor ôsmich pracovných zošitov zameraný na rozvoj školskej zrelosti u detí v predprimárnom vzdelávaní. Ide o praktickú učebnú pomôcku na rozvoj v oblastiach zrakového a sluchového vnímania, grafomotoriky, myslenia, orientácie a pozornosti. Jednoduché aktivity pomáhajú rozvíjať schopnosti dieťaťa a pripraviť ho na vstup do základnej školy.

 







KULIFERDO – ŠKOLSKÁ ZRELOSŤ (OVEROVANIE)

Modrý súbor pracovných zošitov Kuliferdo koncepčne nadväzuje na červený súbor ôsmich pracovných zošitov, zameraný na rozvoj školskej zrelosti u detí v predprimárnom vzdelávaní. Jednoduché aktivity vhodné pre školské aj domáce prostredie, ktoré pomôžu nielen pedagógom, ale i rodičom zmapovať rozsah vedomostí, zručností a schopností detí pred plnením povinnej školskej dochádzky.






Na pracovné zošity pre predškolákov voľne nadväzujú pracovné zošity KULIFERDO pre žiakov základných škôl, ktoré sú určené pre žiačikov, ktorí nie celkom bez problémov zvládli prechod z materskej do základnej školy, potrebujú viac trénovať jednotlivé písmenká, pocvičiť si pozornosť, zopakovať si niektoré zo zručností...


KULIFERDO – VÝVINOVÉ PORUCHY UČENIA – PÍSMENKÁ

Súbor štyroch pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ na rozvíjanie špecifických funkcií so zameraním na slovenský jazyk. Pre všetkých, ktorí sa chcú naučiť, potrebujú si zopakovať alebo zábavnou formou spoznávať písmená slovenskej abecedy. Balík obsahuje diely: Samohlásky a Dvojhlásky. Spoluhlásky 1. Spoluhlásky 2. Práca s textom.










KULIFERDO – ŠPECIFICKÉ PORUCHY UČENIA

Súbor siedmich pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ so špecifickými poruchami učenia. Je výbornou učebnou pomôckou, ktorá u žiakov rozvíja zrakové vnímanie, logické myslenie, orientáciu, sluchové vnímanie, pozornosť, grafomotoriku a slúži na reedukáciu špecifických porúch učenia.