Články
Program / Učiteľ nie je Google 7
Štvrtok 9. 6. 2022 |
|
| 8.00 – 9.30 | REGISTRÁCIA ÚČASTNÍKOV |
| 9.30 – 10.00 | OTVORENIE KONFERENCIE |
| Mgr. Iveta Malachovská | |
| moderátorka konferencie | |
| Mgr. Mira Schrimpelová Bianchi | |
| Dr. Josef Raabe Slovensko, s. r. o., konateľka | |
| doc. Ing, Viera Peterková, PhD. v z. doc. PaedDr. Milan Pokorný, PhD. | |
| Trnavská univerzita, dekanka Pedagogickej fakulty Trnavská univerzita, prodekan pre študijné záležitosti | |
| 10.00 – 11.00 | HLAVNÉ REFERÁTY I |
| Chudoba a sociálne vylúčenie vo vzdelávaní – čo hovoria dáta? | |
| Michal Rehuš | |
| Centrum vzdelávacích analýz | |
| Hrboľaté cesty inklúzie v Nepále: sociálne nerovnosti a kastový systém | |
|
Jomon Jose
Dr. Augustine Thomas, S.J. |
|
| St. Xavier’s College, Kathmandu, Nepal; Trnavská univerzita v Trnave | |
| Edukačné inkluzívne stratégie 21. storočia: ideme na max a zadarmo! | |
| doc. PhDr. Rastislav Rosinský, PhD. | |
| Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva UKF v Nitre | |
| 11.00 – 11.30 | PRESTÁVKA |
| občerstvenie | |
| 11.30 – 12.30 | HLAVNÉ REFERÁTY II |
| Kurikulárna reforma: Nočná mora školskej politiky | |
| prof. PHDr. Branislav Pupala, CSc. | |
| Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave, Štátny pedagogický ústav | |
| Digitálne technológie vo vzdelávaní ako odpoveď na riešenie chudoby. | |
| Cecilia de la Paz | |
| WorldBank EdTech, EDÚCATE URUGUAY | |
| Zoberieme deti na parnom stroji do virtuálnej reality? | |
| Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D. | |
| Pražský inovační institut | |
| 12.30 – 14.00 | OBEDNÁ PRESTÁVKA |
| obed, občerstvenie | |
| 14.00 – 15.30 | SEMINÁRE I |
| To najlepšie z Best practices alebo Inklúzia úspešne kdekoľvek | |
| doc. PhDr. Rastislav Rosinský, PhD. | |
| Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva UKF v Nitre | |
| Povinné predprimárne vzdelávanie - aktuality a skúsenosti | |
| Mgr. Michaela Vargová, PhD. | |
| OZ Rada pre rozvoj materských škôl | |
| Nástrahy skončenia pracovného pomeru v škole a obci – organizačné zmeny, porušovanie pracovnej disciplíny a neuspokojivé plnenie pracovných úloh | |
| doc. JUDr. Jozef Tekeli, PhD. | |
| advokát | |
| Digitálne technológie – nástroj na zlepšovanie a lámanie bariér? | |
| Cecilia de la Paz | |
| WorldBank EdTech, EDÚCATE URUGUAY | |
| 14.00 – 15.30 | WORKSHOPY I |
| Vzdelávacia stratégia Líného učitele | |
| Mgr. Robert Čapek, Ph.D. | |
| lektor, pedagóg, psychológ a didaktik, autor vzdelávacej stratégie Líný učitel | |
| Geografia v interdisciplinárnom vzdelávaní | |
| RNDr. Mária Nogová, PhD., RNDr. Peter Tremboš, PhD. | |
| lektorka v oblasti vzdelávania pedagógov | |
| autor učebníc geografie pre základné školy | |
| Komunikácia je pre vzťah to isté ako dýchanie pre udržanie života | |
| Ing. Svetlana Poláková MBA, Mgr. Simona Pretzová | |
| ICF | |
| Liečebná pedagogička, sociálna pracovníčka v projektoch DF SR | |
| Profesionálna komunikácia v prostredí materskej školy | |
| Mgr. Miluše Vondráková | |
| Ředitelská akademie | |
| Etická výchova na 1. stupni ZŠ | |
| Mgr. Eva Mozolová | |
| ZŠ s MŠ Valentína Beniaka Chynorany | |
| Ako integrovať žiaka s ADHD do celku triedy? | |
| Mgr. Matej Štepita | |
| psychológ, poradca a lektor | |
| 14.00 – 17.45 | TRÉNING I a II |
| Kľúč k budovaniu psychickej odolnosti a zdravých vzťahov | |
| PhDr. Dáša Spillerová | |
| ADDA Consultants | |
| 15.30 – 16.15 | PRESTÁVKA |
| občerstvenie | |
| 16.15 – 17.45 | SEMINÁRE II |
| V škole sme tím… | |
| Mgr. Bc. Jiří Luka | |
| Základná škola VIA BEROUN, ICF | |
| Za vzdelaním do Európy - Erasmus+ pre školy | |
| Ing. Naďa Cisárová | |
| Národná agentúra programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu | |
| Prehľad legislatívnych zmien v oblasti školstva v roku 2022 | |
| JUDr. Žaneta Surmajová, PhD. | |
| odborníčka v oblasti legislatívy v oblasti školstva | |
| Rozvoj čítania alebo Ako pracovať s cudzojazyčnými textami nielen počas hodín anglického jazyka | |
| Paweł Scheffler Ph.D., Mgr. Pavla Buchtová, PaedDr. Miloš Blahút, PhD., Mgr. Michaela Sepešiová, PhD. | |
| Univerzita Adama Miczkiewicza v Poznani, Poľsko | |
| Masarykova univerzita, Česká republika | |
| Katedra anglického jazyka a literatúry, Inštitút anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta, PU v Prešove | |
| Školský vzdelávací program musí byť príbehom každej školy | |
| PhDr. Václav Trojan, Ph.D. | |
| Ředitelská akademie | |
| 16.15 – 17.45 | WORKSHOPY II |
| Komunikácia učiteľa/riaditeľa s problémovým žiakom základnej školy | |
| PhDr. Anna Janovská, PhD. | |
| Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach | |
| Povinné predprimárne vzdelávanie v praxi | |
| Mgr. Mária Hušlová Orságová | |
| MŠ littleBIG, Bratislava | |
| „Vieš, tu na Zemi je niečo desivé, totiž, že každý má svoju pravdu.“ | |
| doc. PaedDr. Viliam Kratochvíl, PhD. | |
| Katedra všeobecných dejín, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského Bratislava | |
| Matematika pre každého, naozaj! | |
| Mgr. Barbora Kamrlová, PhD., M. A. | |
| odborný konzultant v oblasti optimalizácie učenia, Aspergerovho syndrómu, rozvoja osobnosti u mladých dospelých | |
| Úvod do problematiky rozvoja nadania | |
| Ing. Tomáš Blumenstein | |
| MENSA ČR, Svět vzdělání, z. s. | |
| 16.15 – 17.45 | OKRÚHLE STOLY |
| Kde je kvalita vo vzdelávaní? | |
| Mgr. Robert Čapek, Ph.D. | |
| lektor, pedagóg, psychológ a didaktik, autor vzdelávacej stratégie Líný učitel | |
| Systémové plány verzus realita | |
| Michal Rehuš | |
| Centrum vzdelávacích analýz | |
| Toxické dezinformácie alebo Prečo sa im na Slovensku a Česku darí ohrozovať verejný záujem | |
| Mgr. Tomáš Kriššák | |
| odborník na informačnú bezpečnosť, vzdelávacia platforma Projekt HOPE | |
| 17.45 – 20.00 | PRESTÁVKA |
| Mýty a fakty o chudnutí s MUDR. Petrom Minárikom | |
| Prednáška v rámci prestávky | |
| 20.00 – 00.00 | RAUT |
| spoločenský program | |
Piatok 10. 6. 2022 |
|
| 7.00 – 7.50 | RANNÁ JOGA S PEŤOU |
| 8.00 – 8.30 | KOUČOVACIA ZÓNA: PRIHLASOVANIE |
| 8.30 – 9.00 | UVÍTANIE |
| šálka dobrej kávy na úvod dňa | |
| 8.30 – 12.30 | KOUČOVACIA ZÓNA |
| individuálne koučingy | |
| 9.00 – 10.30 | SEMINÁRE III |
| Integrácia vs. inklúzia – ako to funguje v praxi | |
| PhDr. Marek Havrila, PhD. | |
| Regionálny úrad školskej správy Prešov | |
| Zaraďovanie zamestnancov do platových tried | |
| Ing. Jarmila Belešová | |
| odborníčka na personalistiku v školstve | |
| Aktuálne zmeny v školskej legislatíve pre základné školy | |
| PaedDr. Tibor Lukács | |
| Školské inšpekčné centrum v Žiline | |
| Hospitácia a hodnotenie zamestnancov v materskej škole | |
| PaedDr. Karin Hambálková, PhD. | |
| Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity | |
| „Ale mäso a cola na Slovensku byť musia?“ | |
| Ing. Silvia Tokárová | |
| odborníčka na školské stravovanie | |
| 9.00 – 10.30 | WORKSHOPY III |
| Sebahodnotenie digitálnej školy | |
| Mgr. Slavomír Kachman | |
| Regionálny úrad školskej správy v Košiciach | |
| Vzdelávanie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami – teória a prax | |
| Mgr. Magdaléna Labudová, Mgr. Eva Jalakšová | |
| Špeciálna pedagogička, logopedička | |
| Základná škola Dr. Ivana Dérera Bratislava | |
| Príroda a spoločnosť pre žiakov na prvom stupni ZŠ: ako jednoducho a efektívne využívať zdroje | |
| PaedDr. Jana Krížová, PhD. | |
| Základná škola Sama Cambela Slovenská Ľupča | |
| digiPEERS: keď o digitálnej zodpovednosti vzdelávajú mladí mladých | |
| Mgr. Lucia Macaláková | |
| Digitálna inteligencia – digiQ | |
| Rozvoj čitateľskej gramotnosti v cudzom jazyku: ukážky práce so zjednodušenými čítankami | |
| Mgr. Eva Skočíková, Mgr. Anna Lallouet | |
| Základná škola Smíškova, Tišnov, Česká republika | |
| SPOŁECZNA SZKOŁA PODSTAWOWA č. 2, Poznaň, Poľsko | |
| 10.30 – 11.15 | PRESTÁVKA |
| občerstvenie | |
| 11.15 – 12.45 | SEMINÁRE IV |
| Práva a povinnosti pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov | |
| Mgr. Ján Sitarčík, PhD. | |
| odborník na vzdelávanie a profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov | |
| Pracovný poriadok školy po novele zákona o pedagogických a odborných zamestnancoch | |
| Mgr. Katarína Tamášová Karácsonyová | |
| poradenstvo, vzdelávanie a rozvoj ľudských zdrojov, kurzy a konferencie v oblasti školstva a samosprávy | |
| Vyučovanie so zapojením celého mozgu - metóda Whole Brain Teaching | |
| Mgr. Monika Homolová | |
| Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky | |
| Posúdenie úrovne profesijných kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov s cieľom zostavenia atestačného portfólia | |
| PaedDr. Darina Výbohová, PhD. | |
| odborníčka v oblasti profesijného rozvoja | |
| 11.15 – 12.45 | WORKSHOP IV |
| Rozvoj a meranie zručností pre 21. storočie pomocou hier – ochutnávka vyučovacej hodiny | |
|
Mgr. Zuzana Mikušová; RNDr. Karel Šuranský; Mgr. Kateřina Lichtenberková
učiteľka, ZŠ s MŠ J. A. Komenského, Bratislava TeamTraining (CZ) EDU tréner, Staré Město školiteľka a lektorka, Národní pedagogický institut |
|
| Včasná intervencia v rodine dieťaťa s rizikovým vývinom a zdravotným znevýhodnením | |
| PhDr. Erika Tichá, PhD., Mgr. Renáta Matejová | |
| Centrum včasnej intervencie Bratislava, n. o. | |
| „Ak držíte hodnoty, lojalitu tímu máte zaručenú" | |
| Ing. Dagmar Keryová, Mgr. Renata Olexová, Mgr. Eva Polláková | |
| Business&Leadership, ICF | |
| Súkromná základná škola BESST | |
| Prístup detí zo sociálne znevýhodneného prostredia ku kvalitnému vzdelávaniu a podpora ich školskej úspešnosti | |
| Bc. Mária Ema Michalová | |
| eduRoma – Roma Education Project o. z. | |
| CLICK with Friends: cudzí jazyk hravo | |
| doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD. | |
| Pedagogická fakulta UKF Nitra, Katedra anglickéha jazyka a kultúry | |
| Učíme netradične na hodinách slovenského jazyka v 2. ročníku ZŠ | |
| Mgr. Libuša Hoštáková, Mgr. Jarmila Zacharová, PhD. | |
| Základná škola Piešťany | |
| Základná škola Nevädzová 2 Bratislava | |
| 13.00 – 13.30 | UKONČENIE |
| tombola | |
| 13.30 – 15.00 | OBED |
| obed, občerstvenie |
